قاضی پور در سوالی از وزیر دادگستری:

چرا سال 91 جلوی کار پدیده را نگرفتید؟/ گذاشتید هزاران نفر به خاک سیاه بنشینند و بعد بیدار شوید

نماینده مردم ارومیه گفت: شما رابط قوه قضاییه و دادگستری هستید لذا هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کرده و املاک و سهام پدیده را تعیین تکلیف کنید .

اکبری/ خالقی***** چرا در سال 91 جلوی کار پدیده را نگرفتید؟/ گذاشتید هزاران نفر به خاک سیاه بنشینند و بعد بیدار شویدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه پیرامون سوال خود از حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در صحن علنی امروز سه‌شنبه 16 آذر خطاب به وی اظهار داشت: چرا استانداری و دادگستری خراسان رضوی و دولت در پرونده پدیده به صورت غیرکارشناسی وارد شده‌اند و در اثر عدم تدبیر کافی و طول دادن رسیدگی مسائل به سرمایه صدها هزار نفر از مردم کشور لطمه وارد کرده‌اند؟

وی ادامه داد: شما در پست حساس نظام مسئولیت داشته‌اید و رئیس سازمان بازرسی، وزیر کشور و اطلاعات بوده‌اید و از روز اول نسبت به پدیده واکنش منفی خاصی داشتید.

قاضی پور اظهار داشت: معتقدم پدیده می‌توانست در مراسمات مختلف در مشهد موجب رفاه حال زائران شود اگر چه امسال بر اثر بی‌لیاقتی جان زوار امام رضا (ع) بر اثر تصادف قطار سمنان به خطر افتاد.

وی ادامه داد:‌ البته بنده از احمد همتی نماینده سمنان  و مردم این شهر برای حمایت و رسیدگی به  این زوار تشکر می‌کنم اما مردم چند میلیونی مشهد نیاز به تفریحگاه دارند تا بعد از عزاداری‌ها به تفریحات سالم برسند.
 
نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه ضمن احترام به نمایندگان مشهد و طرقبه که اجازه دادند بنده به نمایندگی از فراکسیون کارگری سوال خود را مطرح کنم، افزود: 136 هزار سهامدار با تبلیغات جذب پدیده شده‌‌اند.

قاضی پور خطاب به وزیر دادگستری اعلام د اشت: چرا در هیأت دولت با وزرای نیرو، راه و شهرساز ی و جهاد برخورد نکردید تا متوجه شوند این یک پروژه ملی است زیرا از همه شهرها و استان‌ها پدیده سهامدار دارد و اکنون با خوابیدن این پروژه هزاران نفر بیچاره شده‌اند.

وی تأکید کرد: شما رابط قوه قضاییه و دادگستری هستید لذا هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کرده و املاک و سهام پدیده را تعیین تکلیف کنید .

قاضی پور ادامه داد: قرار بود دفتری زیر نظر کارگروه بورس با مدیریت بانک صادرات و زیر نظر بانک مرکزی با نرخ مصوب در تاریخ 30 مرداد 95 شروع به کار کند اما این اقدام صورت نگرفته است.

نماینده مردم ارومیه ضمن انتقاد از عدم اجرایی شدن مصوبه  8 شهریور ماه سال 94 شورای امنیت کشور گفت: چرا همان سال 91 جلوی کار غیرقانونی پدیده را نگرفتید شما در سازمان بازرسی کل کشور هیچ  اقدامی نکرده و مانع تبلیغات نشدید.

وی اذعان داشت: چرا گذاشتید هزاران نفر به خاک سیاه بنشینند و بعد بیدار شوید.

 نماینده مردم ارومیه ادامه داد: تعطیلی پروژه شاندیز کار عاقلانه ای نبود و می توانست کار به صورتی پیش رود که هم پروژه ادامه یابد و هم به حقوق سهامداران توجه شود.

قاضی پور گفت:ده ها هزارنفر در رابطه بااین موضوع بیکار شدند،این درحالی است که به استناد قانون اساسی رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری عالی ترین مقام اجرایی کشور است و می تواند در موارد خاص با تصویب هیأت وزیران نماینده تعیین کند و شما، وزیر دادگستری را در این رابطه مسئول کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:اگر موضوع پدیده شاندیز راه بیفتد؛هزاران نفر مشغول به کار می شوند و تاثیر مهمی در رونق فضای کسب و کار دارد و اگر آن هتل در این پروژه که مقرر شده بود به شکل 8 ساخته شود،به سرانجام می رسید و کارهای دیگر صورت می گرفت باعث ارزآوری برای کشور می شد.

قاضی پور افزود:اگر آقای پورمحمدی از رئیس قوه قضائیه اختیار بگیرد،می توان این مشکل را در مدت 10 روز حل کرد و نباید فراموش کرد که آقای کواکبیان در رابطه با پدیده شاندیز از وزیر کشور سوال کرده که قرار بود این موضوع در مدت یک ماه به سرانجام برسد.

گفتنی است؛قاضی پور از پاسخ های وزیر دادگستری قانع نشد و خواست تا مجلس تصمیم بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
بیمه توسعه - موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج
آخرین اخبار