اصفهان؛

آغاز کنفرانس بین المللی حفاری بدون ترانشه در اصفهان

کنفرانس بین المللی 'حفاری بدون ترانشه' روز سه شنبه در دانشگاه اصفهان آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حفاری بدون ترانشه نوعی حفاری است که در آن بیشتر عملیات اجرایی در زیر زمین و توسط ماشین‌های ویژه انجام می‌شود و نیازی به حفاری روباز مگر در برخی قسمت‌ها و آن هم به صورت بسیار محدود نیست.
 این کنفرانس با هدف ارائه راهکارها و روش‌های جدید علمی، آشنایی متخصصان و مسئولان عمرانی کشور در جهت استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی برای ترمیم، بازسازی و نوسازی لوله‌های زیرسطحی و شریان‌های حیاتی شهری و برون شهری برگزار می شود و تا فردا، چهارشنبه ادامه خواهد یافت.
محورهای این کنفرانس شامل توسعه و بازسازی شریان های حیاتی و سازه های زیرزمینی با فناوری های نوین ساخت، روش های حفاری بدون ترانشه، حفظ محیط زیست و بررسی اثرهای اجتماعی و اقتصادی حفاری های متداول شهری است.
افزایش رضایت مندی با استفاده از حفاری های بدون ترانشه، ضوابط و معیارهای طراحی شریان های طراحی در تکنولوژی های حفاری بدون ترانشه و حفظ و مدیریت دارایی شریان های حیاتی به کمک روش های حفاری بدون ترانشه از دیگر محورهای این کنفرانس است.
استادان و کارشناسانی از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و ترکیه در این کنفرانس به ارائه سخنرانی و مقاله های تخصصی نیز خواهند پرداخت.
دبیر علمی کنفرانس حفاری بدون ترانشه روز سه شنبه در این گردهمایی علمی گفت: حدود 50 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود که از میان آنها 30 مقاله پذیرفته شده و بصورت سخنرانی ارائه می شود.
محمدرضا زارع افزود: این کنفرانس فرصت مناسبی برای کارشناسان، مدیران، مشاوران و پیمانکاران است تا با حفاری بدون ترانشه و روش ‌های نوین احداث، بازسازی و تعمیر خطوط لوله آشنا شوند.
این عضوهیات علمی دانشکده عمران دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه حفاری بدون ترانشه کاربردهای بسیاری بویژه در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، آب، فاضلاب، مخابرات و برق دارد، اظهار کرد: این صنعت در همه بخش‌هایی که با حفاری و لوله مرتبط است، کاربرد دارد.
وی کاهش هزینه های مستقیم اجرایی بویژه در شهرها، افزایش ایمنی برای کسانی که در مجاورت محل حفاری زندگی می‌کنند، کاهش آسیب ها و آلودگی های زیست محیطی، استفاده از نیروی کمتر و زمان اجرای کوتاه تر را ازجمله مزیت های روش حفاری بدون ترانشه در مقایسه با حفاری روباز عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: روش حفاری بدون ترانشه هنوز در ایران چندان توسعه نیافته است اما امیدواریم برگزاری کنفرانس کمک شایانی به آشنایی بیشتر مهندسان و مدیران صنایع مختلف کشورمان با این صنعت نوین، کند.
بیش از 10 کارگاه آموزشی و نمایشگاهی از آخرین دستاوردها و تجهیزات صنعت حفاری بدون ترانشه در این کنفرانس برپا می شود.
کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حفاری بدون ترانشه تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.