اصفهان؛

رکورد یک میلیونی تولید کتاب در ایران

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا کنون 80 هزار و 246 عنوان کتاب در کشور تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عباس صالحی  امروز در مراسم بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان گفت: جایزه کتاب اصفهان نقطه اتصالی به پیشینه مکتب‌آفرینی در اصفهان است.

وی افزود: تمدن‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب‌هایشان شناخته خواهند شد، همان‌گونه که بسیاری از کشورها همچون یونان که با آثار اسطو و افلاطون شناخته شده، با فرهنگ و کتاب شناخته می‌شوند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آبان ماه سال گذشته جشن انتشار یک میلیون کتاب را در خانه کتاب ایران برگزار کردیم که از این تعداد کتاب 600 هزار جلد چاپ اول و 400 هزار جلد کتاب چاپ بالاتر بود.

وی خاطرنشان کرد:  بعد از سال 57 تاکنون، میزان تولید آثار در قالب کتاب سال گذشته به یک میلیون رسید و تا کنون 80 هزار و 246 عنوان کتاب نیز در کشور تولید شده است، البته نباید به کمیت قانع باشیم ولی کمیت گاهی راهی به سوی کیفیت است.

صالحی عنوان داشت: استعداد تولید کمی و کیفی کتاب در کشور ارتقا پیدا کرده که باید قدر آن را دانست چراکه این موفقیت، موفقیت کمی نیست.

وی با اشاره به آمایش موضوعی و عنوانی کتاب اضافه کرد: باید از زاویه آمایش نیز به کتب مختلف نگاه کرد که 5 موضوع به عنوان برترین موضوعات کتاب در سال گذشته انتخاب شدند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: موضوع علوم عملی در سال گذشته با 13 هزار و 211 عنوان به عنوان برترین عنوان میان دیگر عناوین انتخاب شد.

وی اذعان داشت: موضوع ادبیات با 10762 عنوان، کودک با 10477 عنوان، دین با 9542 عنوان و علوم اجتماعی با 9010 عنوان به ترتیب رتبه‌های بعدی عناوین کتاب را در سال گذشته از آن خود کرده‌اند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.