درآمد ۱۲۰ میلیون دلاری کشور از صادرات کیف و کفش/ سرمایه گذاری صنعت چرم بومی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه ۲۰۰ میلیون جفت کفش در کشور تولید و از صادرات آن ۱۲۰ میلیون دلار درآمد داریم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در سومین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته که تا 19 آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از ساعت 9 تا 5 بعدازظهر آماده استقبال از بازدیدکنندگان است، 220 شرکت ایرانی و 80 شرکت خارجی از 4 کشور شامل آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین شرکت کرده‌اند و مشارکت‌کنندگان در این بخش جدیدترین محصولات و کالاهای خود در زمینه تولید کیف، کفش، زیره، پاشنه، چرم، چرم مصنوعی، محصولات چرمی، چسب، فوم، مواد شیمیایی و ماشین‌آلات وابسته را به معرض نمایش می‌گذارند.

 محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه صنعت کفش کشور رو به پیشرفت است، گفت:کمبودهایی در بخش‌های مختلف  وجود دارد اما نسبت به سال های گذشته در این صنعت تحول ایجاد شده است و سالانه بین 110 تا 120 میلیون دلار کیف، کفش و صنایع وابسته به آن از تولیدات داخل صادر می‌شود اما این میزان به مراتب باید افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود 120 هزار نفر در صنعت کیف و کفش کشور اشتغال دارند، بیان کرد: تعدادی از این واحدها صنعتی، و تعدادی به صورت صنوف تولیدی هستند که سالانه نزدیک به 200 میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌کنند و حدود 120 میلیون جفت کفش توسط واحدهای صنعتی و 80 میلیون هم توسط صنوف تولید می‌شود.

وزیر صنعت  با معرفی بازار به عنوان  بهترین راه برای رشد تولیدات کفش،  اظهارداشت: اگر خریداران نسبت به تولیدات داخلی بی توجه باشند این بخش رشد نخواهد کرد و در حال حاضر 3 قطب چرم‌سازی در کشور وجود دارد و وزارتخانه حتماً از تولید چرم مرغوب در کشور حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به تعیین عوارض برای صادرات پوست خام و سالامبر بیان کرد: هدف ما از صادرات محصولات تولیدی چرم و کیف با ایجاد ارزش افزوده است.


وی با تاکید بر اینکه باید مطابق نیاز بازار جهانی در تولید کفش و کیف حرکت کنیم، گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت چرم، بومی است باید بخش مدرن‌سازی آن تقویت شود و برای رسیدن به این هدف لازم است در دانشکده دوره ویژه برای طراحی کیف و کفش برگزار شود تا جوانان با این شغل بیشتر آشنا شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار