جلیلی در دانشگاه صنعتی شریف:

مسئولین باید برجام را در دانشگاه‌ها تدریس کنند/خطرناک‌تر از عملیات نظامی، تحلیل‌های فلج‌کننده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولین باید برجام را در دانشگاه ها تدریس کنند و برجام خوانی برای قشر دانشجو انجام شود.

مسئولین باید برجام را در دانشگاه‌ها تدریس کنند/خطرناک‌تر از عملیات نظامی، تحلیل‌های فلج‌کننده استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به این واقعه تاریخی گفت: هر کشوری در مسیر پیشرفت با مشکلات داخلی و خارجی روبروست که باید آنها را بشناسد.

وی ادامه داد: تاریخ بارها نشان داده است که ملت‌هایی در داخل کشور خود تصمیم‌گیری کرده‌اند اما از خارج از کشور برای آنها مانع تراشی شده است. کودتای 28 مرداد سال 32 مصداق بارز این کارشکنی‌ها بود که در مقابل قیام یک ملت از خارج وارد شدند. 

جلیلی با بیان اینکه مسئولین باید برجام را در دانشگاه ها تدریس کنند و برجام خوانی برای قشر دانشجو انجام شود، گفت: امروزه در دنیا قدرتی ظهور کرده که از شجره طیبه است و می تواند با مقاومت خود آمریکا را زمین گیر کند.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به راه‌های مقابله استکبار با انقلاب اظهار داشت: استکبار از راه‌های مختلف از جمله کودتا، جنگ نرم، تحریم و عملیات نظامی انقلاب ما را تحت فشار قرار داده است. کسانی که ما را تحریم کرده‌اند بدترین و جدیدترین سلاح‌ها را در اختیار صدام قرار دادند تا به کشور حمله کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خطرناک‌تر از عملیات نظامی کودتا و تحریم، تحلیل‌های فلج کننده است که ما باید روی آنها تأمل کرده و نگذاریم که دشمن از این طریق در کشور سرمایه گذاری کند. یکی از وجوه جنگ سرد این است که اجازه نمی‌دهد یک ملت بتواند موقعیت خود و دشمن را به درستی تحلیل کند. رفتار آمریکایی‌ها در طول تاریخ تکرار شده است و قابل تغییر نیست. ما باید در مقابل دیکتاتوری آنها بایستیم و ابتکار عمل را بدست بگیریم زیرا امروز بهترین فرصت برای احیای نظریه انقلاب اسلامی در مقابل آمریکاست.

جلیلی ادامه داد: یک ملت می‌تواند با اتکا به خدا و ملتش در مقابل کدخدا بایستد آمارها نشان داد که نیمی از مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند و همان تعداد معدودی که در انتخابات شرکت کردند به کسی رأی دادند که معتقد است آمریکا فلج است و کتابی نیز با همین نام منتشر کرد. ما نباید از تحریم‌های فلج کننده قدرتی بترسیم که به تعبیر رئیس جمهور منتخبش فلج است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انحصارطلبی آمریکایی‌ها گفت: آنها انحصاراتی را برای خود درنظر می‌گیرند و معتقد هستند که هر چیز که آمریکا دارد سایر کشورها نباید داشته باشند سند برجام باید در دانشگاه‌ها مورد مباحثه قرار بگیرد. اوباما بلافاصله پس از اجرای برجام در سند استراتژی امنیت ملی جدید کشورش می‌آورد که ما باید تا صد سال آینده رهبری دنیا را در اختیار داشته باشیم و فاصله خود را با سایرین بیشتر کنیم و برای حفظ رهبری خود در جهان حتی از بمب‌های اتمی استفاده خواهیم کرد.

جلیلی با اشاره به قدرت‌گیری ایران به عنوان قدرتی منطقه‌ای و جهانی اظهار داشت: آمریکا می‌داند که تمدن نیز در حال شکل‌گیری است و با اتکا به خدا و ملت خود پیروز می‌شود. این تمدن آزادی‌هایی بدست می‌آورد به گستره خرمشهر تا جنوب لبنان. اگر کسانی از داخل دشمن را بزک می‌کنند و مشروع جلوه می‌دهند در مسیر نادرستی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: یک درصد پیرو خط مشی امپریالیسم آمریکا در همه نقاط دنیا حضور دارند، کسانی که به دنبال اشرافی‌گری، اختلاس، انحصارطلبی و حقوق‌های نجومی هستند در امتداد این یک درصد قرار دارند که هدفی جز ضربه زدن به کشور ندارند روزی با تحریم، روزی با بتن و روزی هم با تحلیل‌های فلج کننده.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر روزی در مقابل کاپیتولاسیون ایستادگی کردیم امروز در مرزهای علم و پیشرفت آمریکا را به چالش کشیده‌ایم. برای مثال در سال 88 ما حدود 850 هزار بیمار داشتیم که داروی آنها از سوخت 20 درصد تهیه می‌شد. آمریکایی‌ها سعی کردند این موضوع را دستاویزی برای فشار بر کشور قرار دهند که با ایستادگی ملت این حربه آمریکایی‌ها از بین رفت.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به تاریخ مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: از سال 82 که اولین گفت‌وگوها شروع شد ما عضو NPT بودیم و حقوق و مزایایی داشتیم که حق غنی‌سازی از جمله آنها بود در آن زمان سیاست مسئولین وقت اعتمادسازی بود و فعالیت‌های نطنز و اصفهان تعلیق شد و ما داوطلبانه این کار را انجام دادیم.

وی افزود: در اولین گفت‌وگوهای دولت نهم از سال 84 آمریکایی‌ها خواستند که ما تأسیسات هسته‌ای خود را از حالت تعلیق به حالت تعدیل و سپس تخریب دربیاوریم. شورای امنیت در آن روزها 6 اشکال از تأسیسات جمهوری اسلامی ایران گرفت که مسئولین آن را در شش ماه برطرف کردند و نکته جالب آنجاست که در همان روز که اعلام شد 6 مشکل برطرف شده قطعنامه‌ای برضد جمهوری اسلامی ایران صادر شد و این روند تا سال 92 ادامه یافت و دشمنی که در مورد غنی سازی 3.5 درصد صحبت می کرد در مذاکرات آلماتی سال 92 به 20 درصد راضی شد.
 
جلیلی با اشاره به تعهدات طرفین برجام گفت: بتون ریختن در راکتور ها و تعطیلی تاسیسات و سانتریفیوژها از تعهدات کشور ما بود و تعهدات طرف مقابل در حد آیین نامه ها و قراردادهای اقتصادی ضد ایرانی بود. آنها تا به امروز 16 آذر 95 هنوز هیچ قدمی در مسیر اجرای تعهدات خود برنداشتند.
 
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تا به امروز 81 طرح ضد ایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که 11 عدد آن به اجرا در آمده است.
 
 جلیلی درپایان خاطر نشان کرد:  نظام ما دو مولفه جمهوریت و اسلامیت دارد و اگر این نظام امروز با قدرت ایستادگی کرده انتخاب از طرف مردم بوده است. همانطور که  مقام معظم رهبری در روز 12 آبان 92 فرمودند که ما به آمریکا خوشبین نیستیم و همه کسانی که توهم دوستی با آمریکا را دارند به این نتیجه رسیدند که دوستی با آمریکا به نفعشان نیست.

انتهای پیام/


برچسب ها: احزاب ، جلیلی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
بسیار بجا و بحق گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۳:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
خانواده شهدای تروریستی ،خانواده انقلابیون شهدا /خانواده های شهدا، جنگ ایران عراق که جز خانواده بسیج هستید وارد مجلس شوید وحوکومت اسلامی را بر پا کونید
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
چرا اینا اشتباه خودشونو نمیپذیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۲:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
باید اختلاس های میلیاردی تدریس بشه اختلاس یاد خارجیا بدیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
خیلی عالی
آخرین اخبار