به مناسبت روز دانشجو

نگاهی به تنها تیم دانشگاهی لیگ برتر واترپلو

تیم واترپلوی دانشگاه آزاد تنها تیم دانشگاهی لیگ برتری واترپلوی ایران است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان 16 آذر روز دانشجوست. سلامت جسم و روح دانشجویان به عنوان یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار جامعه باید یکی از دغدغه های اساسی مسئولان باشد. مطمئنا یکی از وسایل فراهم آوردن سلامت جسمی و روحی این افراد چیزی جز ورزش نیست. ورزش پدیده ای اجتماعی است که جایگاه خود را در میان تمامی اقشار پیدا کرده است و نزد افراد جامعه نوعی ارزش محسوب می شود.

 ورزش دانشگاهی هر سال در ایران با وجود کمبود امکانات و زیرساخت ها در دانشگاه ها نقش و جایگاه پررنگ تری پیدا می کند. برگزاری المپیادهای دانشجویی در سطح ملی و فراتر از آن یونیورسیادهای بین المللی که کشورهای حاضر با تمام قوا در آن حضور می یابند گواه این نکته است. 

در سال های اخیر ورزش دانشگاهی یکی از منابع مهم معرفی ورزشکاران نخبه به ورزش ملی بوده است. در این میان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از فعال ترین دانشگاه ها در حوزه ورزش است که 20 تیم فعال در بخش خانم ها و آقایان در لیگ های رشته های مختلف از جمله کاراته، تکواندو،ووشو، بدمینتون، والیبال، بسکتبال، فوتسال، کبدی، واترپلو و ژیمناستیک دارد.
  
واترپلو یکی از رشته هایی است که دانشگاه آزاد هر ساله با جذب بهترین بازیکنان و در اختیار قرار دادن امکانات لازم، در صف مدعیان قهرمانی قرار دارد.  

علیرضا نجفی سرپرست تیم واترپلوی دانشگاه آزاد درباره قوانین دانشگاه آزاد برای تیمداری در لیگ گفت: بر اساس آیین نامه دانشگاه آزاد، 85 درصد از اعضای تیم و کادر فنی تیم های مربوط به دانشگاه  باید از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان این دانشگاه باشند. این موضوع درباره تیم واترپلو نیز صدق می کند. 

وی ادامه داد: بازیکنان زیادی از تیم های دانشگاه آزاد به تیم های ملی معرفی شده اند. ضمن این که قهرمانان ملی نیز می توانند بر اساس مدال و حکم ورزشی با تخفیفات مختلف در این دانشگاه تحصیل کنند و از تخفیفات ورزشی بهره ببرند. 

نجفی درخصوص امکانات تیم واترپلوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: 5 سال است که تیم واترپلو در استخر واحد علوم و تحقیقات تهران تمرین می کند. این استخر یکی از مجهزترین استخرهای موجود و با امکاناتی کامل است. حتی تیم های نوجوانان و جوانان در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو نیز در این استخر تمرین دارند. 

سرپرست تیم واترپلوی دانشگاه آزاد درباره جذب دانشجویان واترپلوییست که علاقه مند هستند در تیم واترپلوی دانشگاه آزاد فعالیت داشته باشند تصریح کرد: برخی دانشجویان علاقمند هستند در رشته واترپلو فعالیت کنند و عضو تیم شوند، این افراد می توانند با مراجعه به دفتر باشگاه در دانشگاه فرم های مربوطه را پر کنند. این فرم ها به مربیان ارجاع داده می شود و پس از تست گیری از این افراد، با توجه به سطح مهارتشان به تیم هایی با سطوح مختلف معرفی می شوند. به علاوه این که دانشگاه آزاد در مدارس سما در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو استعدادیابی انجام می دهد. 

نجفی درباره جایگاه تیم دانشگاه آزاد در جدول رده بندی لیگ برتر واترپلو خاطر نشان کرد: هم تیم ما و هم تیم سایپا 7 امتیازه هستند، اما سایپا به دلیل گل زده بیشتر در صدر جدول قرار دارد و دانشگاه آزاد دوم است. امسال سطح لیگ بسیار بالاست و بازیکنان پراکندگی خوبی در تیم ها دارند. رقابت ها بهم نزدیک است و نمی توان حدس زد چه تیمی در چه جایگاهی قرار می گیرد. 

وی با ارائه پیشنهادی برای بالا رفتن سطح لیگ برتر واترپلو بیان داشت: اگر حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر واترپلو فراهم شود هم زمینه ارتقای سطح لیگ و هم شرایط برای بازیکنان مهیا می شود که نهایتا به سود تیم ملی است. 

نجفی درباره سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: تیم ملی از یک سرمربی نخبه و با دانش بهره می برد. نتایج حضور چیریچ در واترپلوی ایران را می توان در بازی های تنگاتنگ و نزدیک تیم ملی کشورمان برابر تیم های ژاپن و چین در مسابقات قهرمانی آسیا مشاهده کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار