دبیر خبر داد

۲۲ هزار میلیارد تومان هزینه اتمام کل پروژه های عمرانی شهرداری

دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اتمام کل پروژه های شهرداری تا پایان سال افتتاح؛ به قیمت امروز ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش نظارتی شش ماهه پروژه های تملک سرمایه ای سال ۹۵ شهرداری تهران در صحن علنی شورا اظهار داشت:‌ جمع کل پروژه های معاونت ها و مناطق 2 هزار و 172 پروژه است. 

دبیر علل تأخیر پروژه ها را توضیح داد و یادآور شد: زمین؛ طراحی و برنامه ریزی؛ پیمانکار و مالی از مشکلات اجرای پروژه ها بوده که باعث تأخیر در اجرا شده است، بیشترین دلیل تأخیر پروژه ها نیز مربوط به مشکلات مالی است. 

وی تصریح کرد:‌ ما برای تدوین بودجه سال ۹۶ بر اساس مشاهده ها و نظارت‌های انجام شده بر جزئیات پروژه ها تصمیم گیری خواهیم کرد.

دبیر با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران پروژه های زیر ۵۰ درصد را متوقف کرده و شهرداری تهران اجازه آغاز پروژه جدید را ندارد، تأکید کرد:‌ بازدیدهای انجام شده نشان می دهد ۲۵ درصد پروژه های مناطق و ۵۸ درصد پروژه های معاونت ها تغییر داشته است. 

دبیر ادامه داد:‌ همچنین سال خاتمه ۴۳ درصد پروژه های معاونت ها نیز تغییر کرده است.  

وی درباره نحوه واگذاری پروژه توسط موسسات وابسته بیان داشت:‌ تنها ۳۹ درصد پروژه ها با مناقصه عمومی واگذار شده و ۲۲ درصد با مناقصه محدود؛‌ ۲۹ درصد به صورت ترک تشریفات و ۹ درصد به صورت استعلامی واگذار شده اند.

دبیر تصریح کرد: ۱۸ درصد قراردادهای منعقد شده با موضوع پروژه غیرمرتبط است، این موضوعی است که باید توسط ذی‌حسابان کنترل شود و اجازه ندهند این قراردادها منعقد شود. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های غیرمستمر در مناطق شهرداری تهران خاطر نشان کرد: پروژه های غیرمستمر مناطق به طور میانگین ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این پیشرفت در معاونت های شهرداری نیز تقریبا به صورت مشابه و در حدود ۴۰ درصد است.

دبیر اضافه کرد:‌ کمترین پیشرفت فیزیکی در منطقه ۱۱ و در حدود ۱۵ درصد است، در معاونت های شهرداری نیز کمترین پیشرفت فیزیکی مربوط به معاونت خدمات شهری و در حدود ۲۴ درصد است.

وی درباره شاخص هایی که برای رتبه بندی مناطق تعریف شده عنوان کرد: کارایی مستمر و غیرمستمر؛ پیشرفت ریالی قطعی؛ پیشرفت ریالی صورت وضعیت؛ درصد عدم تغییر برآورد و درصد پروژه های شروع شده معیارهایی هستند که بر اساس آن مناطق شهرداری تهران را رتبه بندی کرده ایم، این معیارها نشان می دهد منطقه ۶ شهرداری تهران بالاترین رتبه را در میان مناطق داراست و منطقه ۲۱ پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره رتبه بندی معاونت های شهرداری تهران نیز توضیح داد: بر اساس شاخص های تعریف شده معاونت حمل و نقل و ترافیک بالاترین رتبه و معاونت برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا کمترین رتبه را دارند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار