گیلان؛

برنامه تولید 8 داروی ضد سرطان در رشت

8 داروی جدید ضد سرطان تا پایان امسال در شرکت سبحان انکولوژی رشت تولید و وارد بازار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛استاندار گیلان در بازدید از شرکت سبحان انکولوژی اعلام کرد : این شرکت داروسازی بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت تولید داروی ضد سرطان کشور است.

محمد علی نجفی افزود : در حال حاضر 25 داروی ضد سرطان در شرکت سبحان انکولوژی رشت تولید می شود که تا پایان امسال 8 داروی ضد سرطان دیگر در آن تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت سبحان انکولوژی رشت با 6 شرکت داروسازی کشورهای سوییس ، فرانسه ، چین و اتریش همکاری می کند گفت : پارسال بیش از 3 میلیون یورو داروی ضد سرطان از این شرکت به خارج از کشور صادر شد.

استاندارگیلان افزود : برای برطرف شدن موانع تولید و افزایش فعالیت این شرکت هم در صدد فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت هستیم.

مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی نیز با اشاره به اینکه پارسال مصرف داروهای ضد سرطان در کشور حدود هزار میلیارد تومان بود گفت : سهم شرکت سبحان انکولوژی از تامین این داروها حدود 100 میلیارد تومان بوده است.

سید حمید مصطفوی با بیان اینکه شرکت سبحان انکولوژی با همکاری شرکت دانش بنیان 2 محصول جدید با فن آوری های نانو تولید کرده است افزود : با تولید این 2 دارو ایران بعد از آمریکا دومین کشور تولید کننده داروی نانو در دنیا شد.

وی گفت : اگرتسهیلات ارزان قیمت در اختیار بزرگترین و پیشرفته ترین واحد تولید داروی ضد سرطان قرار گیرد آمادگی داریم تا 2 طرح جدید افزایش ظرفیت و تولید محصولات متنوع را راه اندازی کنیم و تعداد داروهای ضد سرطان تولیدی را از 25 دارو به 50 دارو برساند.

174 نفر در شرکت داروسازی سبحان انکولوژی که در شهر صنعتی رشت قرار دارد کار می کنند.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.