صلیب سرخ و انگلیس حمله به بیمارستان روسیه در حلب را محکوم کردند

سازمان بین‌المللی صلیب سرخ حمله به بیمارستان روسیه در حلب را "غیرقابل قبول" خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ریانووستی، "میگن بارث،" رئیس هیات منطقه‌ای صلیب سرخ بین‌المللی در مسکو اعلام کرد این سازمان حمله به بیمارستان روسیه در حلب را کاملا جدی گرفته و قصد دارد چنین وقایعی را به طور مستقیم با افرادی که مسئول آن هستند، مطرح کند.     
روز گذشته در پی بمباران بیمارستان سیار نظامی روسیه در حلب به دست شورشیان سوری، دو پزشک نظامی کشته و یک تن دیگر مجروح شد.
 
بارث افزود: ما این حوادث را کاملا جدی می‌گیریم . این مسئله بخشی از گفتگوهای محرمانه ما با تمامی طرفین است.

این مقام صلیب سرخ تاکید کرد حمله به بیمارستان‌ها غیرقابل قبول است. حمله به کادر پزشکی و افراد مجروح و بیمار، بر اساس قوانین انسانی بین‌المللی ممنوع است. این نخستین باری نیست که حمله‌ای علیه بیمارستان‌های سوریه صورت می‌گیرد و این نخستین باری نیست که نیاز به حفاظت از پرسنل پزشکی نقض می‌شود.

وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد این مسئله بار دیگر نشان داد احترامی به جایگاه ویژه ماموریت پزشکی نمی‌شود. این حملات صرفنظر از اینکه چه کسی مسئول آن است، نباید صورت گیرد.

وزارت خارجه انگلیس نیز حمله به این بیمارستان را محکوم کرد.
 
یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این خصوص اظهار داشت: ما از گزارش‌ها در خصوص این حمله مطلع هستیم و هر گونه خشونت علیه غیرنظامیان یا مراکز پزشکی را محکوم می‌کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار