شیراز؛

رونق روستاهای فارس با ایجاد تفاهم نامه کانون گردشگری و بوم گردی

انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و میراث فرهنگی برای ایجاد کانون گردشگری و بوم‌گردی موجب رونق بخش اقتصاد و معیشت روستاها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطا الله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه برای 300 روستای هدف گردشگری کشور این تفاهم نامه به امضا رسیده است گفت: هنوز توزیع سهمیه استان‌ ها در این زمینه انجام نشده اما استان فارس سهم خوبی در این زمینه دارد.
وی افزود: ما بیش از 43 روستا دارای توانمندی های ایجاد مراکز بوم گردی و گردشگری داریم و با این تفاهم نامه بخش عمده ای از این روستا ها در برنامه هدف قرار گیرد.
زمانی با بیان اینکه ایجاد مراکز بوم گردی و گردشگری به ایجاد اشتغال روستاییان کمک می کند افزود: هر دستگاه در این طرح اعتبارات مشخصی دارد ، بنیاد مسکن اعتبارات خوبی دارد و زمینه تحول جدی در موضوع ایجاد اشتغال روستاها فراهم شود.
او بابیان اینکه اکنون فقط در2 روستای استان فارس طرح های هدف گردشگری اجرا می شود، بیان کرد: ایجاد این مراکز بوم‌گردی می تواند تحولی قابل توجه در توسعه صنعت گردشگری در این مناطق ایجاد کند.
زمانی خاطر نشان کرد: برنامه ما، توسعه گردشگری روستایی در روستاهای استان در کنار محرومیت زدایی است به طور قطع ایجاد مراکز بوم‌گردی و گردشگری می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار عمل کند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: هم اکنون اغلب مناطق روستایی استان فارس قابلیت ایجاد مراکز بوم‌گردی و توسعه گردشگری در روستاها را دارد و براساس برنامه ریزی‌ های حوزه گردشگری قرار است این مراکز در شهرستان ‌هایی که قابلیت بیشتری دارند به ویژه در مناطق روستایی ییلاقی گسترش پیدا کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار