یک روزنامه ترک: شمار نظامیان ترک دستگیر شده توسط داعش، بالاتر از آمار رسمی است

یک روزنامه ترک اعلام کرد شمار سربازان ترکیه‌ای دستگیر شده توسط داعش بالاتر از آمار اعلام شده منابع رسمی این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه بیرگون ترکیه در گزارشی اعلام کرد شمار سربازان ترکیه‌ای که به دست اعضای داعش دستگیر می‌شوند، بسیار بالاتر از تعدادی است که در منابع رسمی ذکر می‌شود.

این در حالی است که هفته گذشته، گزارش‌های رسمی ترکیه اعلام کردند دو سرباز ترک به همراه مترجم محلی خود به دست تروریست‌ها نزدیک روستای  اد دانا(Ed dana) در مجاورت شهر الباب سوریه ربوده شدند.

گزارش‌‎ها حاکی از آن بود که این سربازان مجروح شده و در شهر رقه سوریه که تحت کنترل داعش است، مورد معالجه قرار گرفته‌اند، اما مترجم آن‌ها به علت شدت جراحات وارده در زمان دستگیری، جان باخته است.   

اگر چه هیچ گزارش رسمی در خصوص سایر نظامیان ترک که توسط داعش ربوده شده‌اند، وجود ندارد، اما روزنامه بیرگون بر این باور است شمار این سربازان از این آمار بسیار بالاتر است.
 
در این گزارش آمده است: این مسئله هم‌چنان نامشخص است. هیچ اطلاعات رسمی در این زمینه وجود ندارد. گفته شده سه تن از نیروهای مسلح ترکیه توسط داعش زندانی شده‌اند، اما منابع محلی اعلام کرده‌اند که این رقم حدود 35 تا 40 سرباز است.
 
در گزارش روزنامه بیرگون تاکید شده ما هنوز به چشم خود این مسئله را ندیده‌ایم و نمی‌توانیم این اطلاعات را منتشر کنیم، زیرا متهم به انتشار اطلاعات غلط میان مردم می‌شویم.

این گزارش در خصوص فراخوان جدید داعش برای انجام حمله تروریستی علیه ترکیه نیز نوشت: تهدید داعش علیه ترکیه در تمام این مدت وجود داشته است، اما هم اکنون مشهودتر شده است، به خصوص با شکست‌های اخیر داعش در عراق و سوریه. تروریست‌های داعش در حال رانده شدن از حلب هستند. دولت سوریه کنترل دو سوم شهر را به دست گرفته است. در چنین شرایطی، آتش‌بس در حلب منجر به تجدید قوای داعش می شود. من فکر می‌کنم رد قطع‌نامه آتش‌بس در حلب تصمیم درستی بوده است.

نیروهای ترکیه که از سوی ائتلاف تحت امر آمریکا حمایت می‌شوند، در ماه اوت عملیات نظامی را در سوریه آغاز کردند.

این نیروها در اقدامات مداخله جویانه خود مدعی شدند هدفشان آزاد سازی مناطق شمالی سوریه و ایجاد مناطق امنیتی برای اسکان پناهجویان است. 
 
گفته می شود طی این عملیات چندین سرباز ترک کشته و برخی نیز ناپدید شده‌اند.





انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار