یک کارشناس مسائل آسیا گفت: سازمان ملل تاکنون نتوانسته واکنش درخوری در قبال جنایات جاری در میانمار از خود نشان دهد.

نسل کشی در میانمار نتیجه تبلیغات اسلام هراسانه استمحمد محسن حمیدی کارشناس مسائل آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با نسل کشی مسلمانان روهینگا در میانمار گفت: دولت میانمار علی رغم داشتن اقلیت‌های مذهبی بسیار با مسلمانان به صورت غیرانسانی رفتار می کند و دست به قتل عام و نسل کشی آنها می زند و خانه و کاشانه آنها را به آتش می کشد و این مسئله به تبلیغات اسلام هراسانه که در جهان وجود دارد برمی‌گردد.

وی ادامه داد: این که دولت و ارتش میانمار به نسل کشی مسلمانان دست می زند بخاطر روحیه عدالت‌خواهانه مسلمانان و کوتاه نیامدن مسلمانان در برابر ظلم است. از این روی دولت میانمار از طرف مسلمانان احساس خطر کرده و دست به این جنایت ها می زند.

حمیدی در ادامه گفت: سازمان ملل همانند دیگر مسائل که نتوانسته موضع جدی و راهبردی داشته باشد در مساله قتل عام مسلمانان میانمار هم به صورت منفعلانه عمل کرده و تاکنون نتوانسته واکنش درخوری در قبال این جنایت از خود نشان دهد.

گفتنی است: دولت میانمار از اعطای حق کامل شهروندی به مسلمانان که بیش از 1.3 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، خودداری می‌کند. مسلمانان روهینگیایی از سال 1982 و در پی تصویب قانونی جدید از حق تابعیت میانمار محروم هستند.

در سال‌های اخیر، شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا به علت حملات بودائیان افراطی به‌ویژه در ایالت راخین کشته و یا آواره شده‌اند. این کشتارها و آزار اذیت ها در حالی است که سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید در هفته‌های اخیر و براثر ناآرامی‌های میانمار، حدود 21 هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار