مشهد؛

اجرای طرح «نذر فرهنگی» در فرهنگسراهای مشهد

رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از اجرای طرح «نذر فرهنگی» در فرهنگسراهای مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه سلیمی گفت: این طرح به منظور آموزش شهروندان مشهدی در زمینه‌های مختلف به خصوص افزایش کارآمدی و توانمندی شهروندان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت در راستای آموزش مهارت‌های مرتبط با کسب و کار برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب آموزش برنامه‌های محوری در بیش از ۱۰۰ رشته برگزار می‌شود؛ افزود: به‌طور متوسط زمان برنامه آموزشی هر رشته بین ۱۰ تا ۱۸ جلسه ۲ ساعته است.

رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طرح «نذر فرهنگی» به ‌صورت رایگان در کلیه فرهنگسراهای سطح شهر برگزار می‌شود؛ گفت:  مخاطبان این طرح افراد بی‌بضاعت و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مراکز خیریه هستند و حتی کسانی که کم‌درآمد و نیازمند هستند اما تحت پوشش نیستند اگر از طرف امام جماعت مسجد محل سکونت خود معرفی ‌شوند نیز می‌توانند از خدمات این طرح بهر‌ه‌مند شوند.

سلیمی با اشاره به اینکه از مجموع مخاطبان طرح «نذر فرهنگی» ۸۰ درصد خانم و ۲۰ درصد آقا هستند، بیان کرد: اولویت اصلی آموزش‌های مهارت‌محورِ اشتغال بانوان نیازمند و زنان سرپرست خانوار است و آموزش‌دیدگان می‌توانند محصولات تولید شده خود را در جشنواره‌های فرهنگسراهای مشهد به‌فروش برسانند.

وی افزود: البته در این طرح محدودیت سنی برای مخاطبان نداریم و مخاطب سنی طرح «نذر فرهنگی» گروه‌های سنی کودک تا بزرگسال را شامل می‌شود.

رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح «نذر فرهنگی» هیچگونه هزینه مالی‌ای نداشته است؛ گفت: معتقدم کار فرهنگی نیازمند هزینه کلان نیست، بلکه ایده خلاقانه می‌خواهد؛ در این طرح از کمترین امکانات، بیشترین بهره‌برداری صورت گرفته است.

سلیمی افزود: تمامی برنامه‌های اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در طول سال با عنوان «سُها» در قالب بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی در بخش‌های مهارتی و فرهنگ عمومی، همایش‌های کاربردی، اردوهای آموزشی، جشنواره‌های فروش و ... برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در میان دوره‌های آموزشی در طرح «نذر فرهنگی» بیشترین استقبال مخاطبان از دوره‌های خیاطی و دوخت کاربردی حجاب بوده است؛ خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا با تولید آموزش، طراحی، دوخت و تولید البسه اسلامی آن را جایگزین نوع غربی آن کرده و استفاده‌اش را در میان مردم ترویج دهیم.

رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: علاقمندان می‌توانند از طریق ادمین @amoozash_shahrvandi و کانال https://telegram.me/so_ha و یا ارسال عدد ۱۴ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۸ با این مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.