رسیدن به موفقیت بعد از گذرندان سختی ها است و این جوان ایرانی فعل خواستن را صرف کرد.

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسلالوم یکی از رشته های قایقرانی در آب های خروشان است که قایقرانان این رشته در ایران بیشتر تمریناتشان را در رودخانه های خروشان انجام می دهند اگرچه در اروپا پیست مصنوعی برای تمرین پاروزنان احداث کرده اند اما در کشور ما این رشته فاقد پیست است و اکثر تمرینات این قایقرانان در رودخانه صورت می گیرد.
 
رشته اسلالوم در قایقرانی جزو یکی از رشته های مهیج دنیا به حساب می آید، در اسلالوم مهارت و قدرت ورزشکاران در آب های خروشان از عوامل تعیین کننده در رقابت ها است،  قایقران باید سرعت خود را متناسب با دروازه هایی که در مسیر مشخص شده اند تنظیم کند از این رو برخورد یا از دست دادن یک یا چند دروازه برای ورزشکار امتیاز منفی به همراه خواهد داشت.
 
*قایقرانی 23 ساله با  10 سال سابقه
 
 
امیر فتاح پور ملی پوش اسلالوم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: قایقرانی را از سال 85 آغاز کردم و 10 سال است که در این رشته تجربه دارم ، از سال 86 وارد تیم ملی کانوپولو شدم و از سال 87 رشته تخصی ام را تغییر دادم و در اسلالوم  به فعالیت پرداختم و هم اکنون 23 سال دارم.
 
 
*تمرین در رودخانه های طبیعی جایگزین پیست مصنوعی
فتاح پور در خصوص مشکلاتی که هم اکنون دراین رشته با آن دست و پنجه نرم می کنند عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنیم نداشتن پیست است زیرا در این فصل به دلیل سرمای هوا باید در پیست های مصنوعی تمرین کنیم اما با توجه به نداشتن پیست مصنوعی رودخانه های طبیعی غیر استاندارد را جایگزین کرده ایم. 

*سردی آب به صورتم همانند ضربه شلاق است
 ملی پوش اسلالوم قایقرانی در خصوص اینکه تمرین در رودخانه آن هم در فصل سرما بسیار سخت است بیان کرد: به دلیل سرمای هوا باید تعداد زیادی لباس گرم بپوشیم که آزادی عمل ما را در طول تمرین از ما می گیرد، در حین تمرین در فصل سرما  آب رودخانه به قدری سرد است که وقتی به صورتمان برخورد می کند همانند این است که شلاقی به صورتمان خورده است. باید اعتراف کنم با توجه به مشکلات اسلالوم ، رشته بدی را انتخاب کردم، اما چاره ای نیست زیرا علاقه ام به این رشته هربار مرا مصمم تر از قبل می کند.

*7 مدال حاصل حضور چند ساله ام در تیم ملی
وی در خصوص مدال هایی که تا به حال کسب کرده است تصریح کرد:تا به حال 7 مدال به دست آورده ام 1 مدال طلا و 2 نقره و 2 برنز در رشته کانوپولو کسب کردم همچنین درمسابقات آسیایی اسلالوم نیز 1 مدال طلا و 1 مدال نقره به دست آوردم. 
 
 وی در خصوص انتظاراتش از مسئولان در پایان خاطر نشان کرد: باوجودی که ناخدا امینی (رئیس فدراسیون قایقرانی) تلاش های زیادی می کند تا تیم ملی به نتیجه مطلوب برسد ،اما اگر یک پیست مصنوعی برای این رشته داشتیم نتایج خیلی خوبی کسب خواهیم کرد.درست است که تهیه پیست هزینه زیادی دارد اما با توجه به مسابقات پیش رو و نیاز مبرم به پیست مصنوعی امیدوارم که این معضل حل شود.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
امیدتو از دست نده نسلهای آینده این پیست را حتما خواهند ساخت .
آخرین اخبار