اصفهان؛

آموزش و پرورش کاشان یک قرن تلاش را به بزم می نشیند

آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان در روزهای 27 و 28 آذرماه در تالار علامه فیض دانشگاه کاشان با حضور مقامات عالی رتبه علمی، فرهنگی و سیاسی کشور وشهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش وپرورش گفت:رویکرد شناساندن تاریخ تمدن فرهنگ، هنر و مفاخر کاشان، ارتقای همبستگی و انسجام منطقه‌ای و معرفی الگوهای خاص و ویژه و تقدیر از آنها رویکرد و اهداف کلی برگزاری این آیین فرهنگی است.
علیرضا فاضل دربندی،افزود:رونمایی از تمبر یادبود یکصد سالگی آموزش و پرورش و کتاب یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان از جمله برنامه‌های اجرایی در حاشیه این مراسم است.
وی، افتتاح موزه آموزش و پرورش کاشان را از دیگر برنامه های آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان برشمرد و گفت:آثار این موزه شامل  افتخارات علمی، ورزشی، آثار معاصر، کتب درسی قدیمی و وسایل کمک آموزشی قدیمی و تصاویر از مدارس قدیم و شبیه‌سازی روند آموزش از مکتبخانه‌ها تاکنون است.
معاون پژوهش وبرنامه ریزی مدیریت آموزش وپرورش کاشان در ادامه با تاکید براینکه ارزش هر جامعه به شخصیت‌ها و انسان‌های والای آن جامعه و خدماتی است که به اجتماع می کنند گفت:
کسانیکه مردم را به سوی علم و دانایی دعوت کردند و با دانش خود باری را از دوش خلق  برداشتند یاد و خاطرشان همیشه همراه بندگان خدا، نه بار خاطر آنها است.
فاضل دربندی،تصریح کرد :جشن یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان بهانه ای است در برگزاری آیینی فرهنگی اجتماعی تا زحمات و خدمات افرادی که با تلاش و زحمات شبانه‌روزی خود راهگشای علم و هنر و فضیلت برای آیندگان دراین دیار علم وادب و فضل و کمال و هنر و تدین بودند پاسداشت و ارج گذاری شود.
وی در پایان اظهارداشت: گرامیداشت یاد مفاخر و نخبگان برجسته فرهنگی که برای فکر و فرهنگ و اندیشه و ذهن فرزندان این خطه عالم پرور و هنرپرور سرمایه گذاری جاودانه معنوی کردند گامی درراستای ارج گذاری به نشر و توسعه افکار خردمندانه و نهادینه سازی حکمت های مدبرانه در عرصه علم و فرهنگ است.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.