رئیس‎جمهور سوریه با تاکید بر اینکه دولت تصمیم خود برای آزادسازی کل اراضی تحت اشغال تروریست‌ها را گرفته است، گفت حلب هم جزو اراضی است که باید آزاد شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه در گفت‌و‌گو با روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کرد که تصمیم به آزادسازی کل اراضی تحت اشغال تروریست‌ها گرفته شد و حلب هم جزو آن است.

رئیس جمهور سوریه افزود: با آزادسازی کامل حلب، برای غرب و تروریست‌ها برگه‌های حقیقی باقی نمی‎ماند و نتایجی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه تحولی است که در جنگ یک سال اخیر رخ داد.

وی تصریح کرد: پس از شکست تروریست‌ها در دمشق و حمص، حلب آخرین امید آنها است.

اسد گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها درخواست دارند که در حلب آتش بس برقرار شود چون مزدوران آنها در این شهر با شرایط دشواری مواجه شده‌اند.

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: روسیه تلاش ندارد به دلیل روابطی که با ما دارد دستوری را به ما تحمیل کند و سیاست‌هایش بر اساس احترام به اصول استوار است.

وی درباره انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا ترامپ قادر است که تمامی نیروها و گروه‌ها و سازمان‌ها را برای مبارزه با داعش متحد کند.

بشار اسد اضافه کرد: همه گروه‌های مخالف مزدور نبوده و ما آماده مذاکره با تمامی گروه‌های مخالفی هستیم که با تروریسم یا طرف‌های خارجی مرتبط نیستند.

وی گفت: آشتی تنها راه حل واقعی و عملی خواهد بود و البته این موضوع مزایا و معایبی نیز دارد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم که ملت سوریه اجازه دهد که شرکت‌هایی از کشورهای دشمن برای بازسازی به سوریه بیایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار