تبریز؛

ثبت نخستین وقف به نیت مدافعان حرم در آذربایجان شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی از ثبت نخستین وقف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام علی مصایبی گفت: این موقوفه واقع در شهرستان هریس شامل زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع به نیت کمک به مدافعان حرم آل الله به ثبت رسیده و اکنون نیز پیگیر کارهای اداری آن هستیم و امید است این کار بزرگ و خیر که برای اولین بار انجام گرفت، توسط دیگر خیران نیز ادامه داشته باشد.

وی در خصوص تاثیر این نوع موقوفات در جبهه‌ی مقاومت، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به حضور داعش در منطقه، حمایت از مدافعان حرم و جبهه مقاومت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در شرایط بگذارد و این نوع موقوفات نیز همانند دیگر وقف‌ها، در حقیقت بیانگر عشق و علاقه‌ی افراد به اهل‌بیت(ع) است.

مصایبی افزود: وقف برای جبهه مقاومت در واقع مصداق آیات قرآنی است، چرا که در این میان عده‌ای با جان خود در جبهه مقاومت و عده‌ای دیگر نیز با اموال خود در پشت جبهه به دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) می‌ پردازند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و انفاق مردم در راه خدا، گفت: در این زمان نیز مردم با جان و مال خویش به دفاع از کشور اسلامی خود پرداخته و در نهایت نیز به پیروزی رسیدند.

مصایبی یادآور شد: افرادی که اقدام به چنین موقوفاتی می ‌کنند به نوعی از این طریق نیز به آرامش معنوی می ‌رسند، چرا که با وجود اینکه نتواسته‌ اند در میدان دفاع حضور داشته باشند اما با مال خود در این راه به مدافعان کمک می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد چنین اقداماتی برای دیگران الگو قرار گرفته تا امورات شیعیان در حفظ و صیانت از اهل‌بیت(ع) بیمه شده و از لحاظ اقتصادی مشکلی نداشته باشند.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.