نهاوند ؛

بهره برداری از راه آهن نهاوند به کرمانشاه شتاب می گیرد

با تخصیص اعتبار 149 میلیارد تومانی بهره برداری از راه آهن نهاوند به کرمانشاه شتاب می گیرد.

بهره برداری از راه آهن نهاوند به کرمانشاه شتاب می گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، محمد باقر نوبخت در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن فیروزان نهاوند به کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت : بر اساس گزارش های به عمل آمده  به جای 149 میلیارد تومان 250 میلیارد تومان  اعتبار برای راه آهن نهاوند _ کرمانشاه در نظر گرفته شد که با سرعت بیشتری و تا فروردین یا اردیبهشت ماه این پروژه به بهره برداری برسد.

معاون رئیس جمهورافزود : این مسیر بالغ بر 264 کیلومتر ارزیابی شده که تاکنون 168 کیلومتر آن ریل گذاری شده و مابقی آن نیز در حال انجام است که امروز مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه راه آهن نهاوند_ کرمانشاه جزء 6 طرح اقتصاد مقاومتی است آنچه برای این قسمت برآورد شده بود این است که اگر 149 میلیارد تومان برای آن تخصیص پیدا کند می تواند تا پایان دولت فعلی به بهره برداری برسد.

نوبخت افزود: از 10 هزار میلیارد تومان بودجه سال 96 که خاص چهار اولویت حمل و نقل ریلی، موضوع محیط زیست، آب و فاضلاب و طرح های اولویت دار است، دو هزار میلیارد تومان آن به توسعه زیرساخت های ریلی کشور اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسیر ملایر تا فیرزوان یک بخش از کار انجام شده است، اضافه کرد: برای راه آهن تهران، همدان و سنندج 172 درصد و راه آهن ملایر، فیروزان به کرمانشاه 175 درصد تخصیص مالی داشتیم و امیدواریم هیچ عذری نباشد و کار با سرعت پیش برود.

وی اظهار کرد: استان همدان و کرمانشاه جزو پنج استان کشور هستند که به شبکه سراسری وصل می شوند و متعاقب آن سنندج نیز جزو این طرح است و بخشی نیز برای ارومیه و رشت و بخشی دیگر برای بیرجند در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور گفت: جاده آورزمان _ نهاوند به طول 12 کیلومتر به صورت یک طرفه است که با نمایندگان مجلس جلسه‌ای تشکیل می شود تا با اختصاص بودجه وضعیت این جاده به سرعت اصلاح شود.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.