محکومیت قانونی شدن شهرک سازی صهیونیستها از سوی سازمان همکاری اسلامی

سازمان همکاری اسلامی طرح رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن شهرک‌سازی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بحرین، با تصویب اولیه طرح قانونی کردن شهرک های صهیونیستی در کرانه غربی رود اردن توسط کنست رژیم صهیونیستی،‌ سازمان همکاری اسلامی این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت شدید طرح پارلمان صهیونیستی برای قانونی کردن شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی تاکید کرد که این اقدام تنش زا با هدف نهادینه کردن اشغالگریها و مصادره زمین های بیشتری از فلسطینیان و اسکان صهیونیستها در اراضی فلسطینی صورت گرفته است.

‌یوسف بن أحمد العثیمین تصریح کرد که این اقدامات رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین المللی بوده و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی مربوط به مسئله فلسطین است.

این مقام تاکید کرد که این قانون صهیونیستی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در سیاست های خود برای از بین بردن راه حل تشکیل دو کشور و به شکست کشاندن تلاش های سیاسی طرف های بین المللی برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط این رژیم و برقراری صلحی عادلانه، همچنان از قدرت اشغالگری خود ‌استفاده و بهره برداری می کند.

العثیمین در بخش دیگری از سخنانش همچنین یورش های مستمر صهیونیستها به مسجدالاقصی را محکوم کرد و درباره عواقب این اقدامات خطرناک هشدار داد و گفت این اقدامات می تواند خشونت ها را در منطقه تشدید کند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که اقدامات تنش زای اخیر رژیم صهیونیستی باید با اقدام و تحرک سریع شورای امنیت به منظور مطرح کردن طرح محکومیت شهرک‌سازی‌های صهیونیستی و پایان دادن به اقدامات خطرناک ضد اماکن مقدس همراه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار