رد درخواست توقف بازشماری آرا از سوی قاضی ویسکانسین

قاضی ایالت ویسکانسین آمریکا، درخواست طرفداران رئیس جمهور منتخب این کشور را برای توقف بازشماری آرا نپذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز جمعه یک قاضی ایالت ویسکانسین درخواست طرفداران دونالد ترامپ درخصوص توقف بازشماری آرا در این ایالت را رد کرد.

این درحالی است که دادگاه عالی میشیگان درخواست جیل استاین، نامزد حزب سبز آمریکا، را درخصوص بازشماری آرا در ایالت میشیگان نپذیرفت.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر (18 آبان) در سه ایالت حساس میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین از سوی نامزد حزب سبز به چالش کشیده شد. ترامپ در این سه ایالت با اختلاف بسیار کمی از کلینتون پیروز شد.

قاضی دادگاه پنسیلوانیا نیز اظهار کرد رای خود را درخصوص بازشماری آرا در این ایالت روز دوشنبه اعلام خواهد کرد. با این حال، کارشناسان معتقدند حتی اگر با درخواست بازشماری آرا در هر سه ایالت نیز موافقت شود، بعید است نتایج انتخابات تغییر کند.

درخواست توقف بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین در حالی از سوی طرفداران ترامپ مطرح شد که تاکنون 88 درصد فرایند بازشماری انجام شده است. گفته می شود روند بازشماری آرا احتمالا روز دوشنبه به پایان برسد.

با اینکه کلینتون توانست در انتخابات اکثریت آرای مردمی را از آن خود کند، ترامپ با کسب 306 رای الکترال به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار