رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت:کوهنوردان کشورمان با صعودهای خود به خصوص در منطقه هیمالیا باعث شدند نام ایران همه ساله در صعودهای برون مرزی بدرخشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و نایب رئیس معاونت محیط زیست فدراسیون کوهنوردی آسیا در گفت و گو با رادیو ورزش پیرامون فعالیتهای بین المللی فدراسیون کوهنوردی اظهار کرد: ایران در سال ۱۹۴۵ به عضویت فدراسیون جهانی کوهنوردی درآمد. فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی، فدراسیون جهانی کوهنوردی با اسکی، اتحادیه بین المللی غارنوردی و اتحادیه بین المللی دره نوردی از زیر مجموعه های مهم فدراسیون جهانی هستند.
 
وی افزود: ایران یکی از متولیان تاسیس فدراسیون کوهنوردی آسیا شناخته می شود و هر ساله ریاست و نایب رئیسی این فدراسیون بین ایران و کره جنوبی دست به دست می شود. ما در غرب آسیا بسیار فعال هستیم، با توجه به گستردگی قاره آسیا، تعداد بالای اعضای این قاره و از آنجا که مهمترین کوه های  ۷ و ۸ هزار متری در قاره آسیا قرار دارند رویکرد فدراسیون جهانی به این قاره مثبت است و قدرت های کوهنوردی آسیا و از جمله ایران دارای سمت های خوبی در فدراسیون جهانی هستند. سه نایب رئیسی کوهنوردی جوانان، سفرهای کوهنوردی و کارگاه محیط زیست عمده فعالیتهای است که در این قاره انجام می گیرد.
 
زارعی ادامه داد: در فدراسیون کوهنوردی ۱۲ کار گروه وجود دارد که هر کدام زیر مجموعه های مختلفی دارند. کار گروه محیط زیست، جوانان و هیمالیانوردی که در اتحادیه آسیا قرار دارد و نایب رئیسی آن در اختیار سه تن از فعالترین مسئولان فدراسیون کوهنوردی قرار گرفته است. بعلاوه نایب رئیس و عضو بخش جوانان، عضو کمیسیون یخ نوردی، عضو کمیسیون بخش دو کوهستان هستیم و در بخش پزشکی کوهستان بالغ بر ۱۸ سال است که سمت های خوبی در فدراسیون جهانی داریم.
 
زارعی در خصوص راهکار حفظ و ارتقا کرسی های بین المللی بیان کرد: به علت اینکه فدراسیون جهانی کوهنوردی توسط کشورهای حوزه آلپ شکل گرفته است همیشه سمت های اصلی در دست این کشورها بوده است. دو عاملی که باعث می شود کشورهای دیگر نیز به این حریم ورود پیدا کنند یکی سرمایه گذاری در حوزه کوهنوردی و دیگری ریشه های کوهنوردی و فعالیت برون مرزی آن کشورها است. 
ورزشکاران کوهنورد ما در سال های اخیر در مجموعه کوهنوردی و صعودهای برون مرزی نقش برجسته ای داشتند و با صعودهای خود به خصوص در منطقه هیمالیا باعث شدند نام ایران همه ساله در صعودهای برون مرزی بدرخشد. این مسئله باعث شد در اجلاس ایتالیا از ۲۲ کاندیدی اخذ پست هیئت مدیره بنده به عنوان نفر دوم رای بیاورم که این به خاطر قدرت نمایی کوهنوردان ایرانی بود. 
 
رئیس فدراسیون کوهنوردی خاطر نشان کرد:  برای کسب کرسی های بین المللی در عرصه ورزش باید قدرتمند ظاهر شویم و فعالیت خوب و شاخصی در حوزه بین المللی و ارتباطات داشته باشیم. هر چه میزان ارتباطات بالاتر رود شناخت نسبت به کوهنوردی ما بیشتر می شود. حفظ کرسی های آسیایی و جهانی برای همه فدراسیون ها جز الزامات است در واقع فدراسیونی که در اتحادیه جهانی عضویت ندارد و نتواند در اجلاس ها حضور پیدا کند یا میزبان این جلسات باشد؛ نتوانسته از لاک خود خارج شود. اگر در این بعد کم کاری شود بسیاری از فعالیتها و زحمات نیز نادیده گرفته می شود. به این دلیل تمام تلاش خود را مبذول داشته ایم تا اعضای بیشتری در این کمیسیون ها داشته باشیم. بحث دیگر ضرورت دانستن زبان خارجه برای ورزشکاران و مدیران است که اگر در این مورد کوتاهی شود و ارتباط بخوبی برقرار نگردد خیلی از پستها از دست می رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار