کرمانشاه؛

نقش قصه در شکل گیری قوه تخیل کودکان و نوجوانان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از قصه به عنوان یکی از بهترین ابرازهای تربیتی یاد کرد و از خانواده‌ها خواست تا برای کودکانشان قصه بگویند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سیامک حجت الاسلامی اظهار کرد: قصه‌گویی برای کودکان باعث انتقال تجربه‌ قصه‌ها به آنان شده و از این طریق شیوه برخورد با مسائل و مشکلات زندگی به آنان آموزش داده می‌شود.

 حجت‌الاسلامی با تاکید بر اینکه با قصه گویی می‌توان راه و روش زندگی کردن را به کودکان آموخت، ادامه داد: کودکان خود را جای شخصیت‌های قصه گذاشته و از این طریق تجربه مقابله با بحران‌های زندگی را می‌آموزند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: رفتارها و طرز برخوردها و سخنان شخصیت‌های قصه برای کودکان و نوجوانان تمرین زندگی کردن است.

وی با اشاره به اینکه قصه کارکردهای تربیتی زیادی دارد، گفت: قصه می‌تواند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت افراد داشته باشد، چراکه قصه با جذابیت و لطافت زیاد پیام داستان را به طور غیرمستقیم به مخاطبان انتقال می‌دهد.

وی در ادامه بهترین قصه‌ها را قصه‌هایی برشمرد که از زبان حیوانات باشند و ادامه داد: این موضوع جذابیت قصه را بالا برده و می‌تواند در افزایش کارکردهای تربیتی آن اثرگذار باشد.

حجت الاسلامی در ادامه نقش قصه را در شکل گیری قوه تخیل کودکان و نوجوانان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با  قصه کودکان و نوجوانان وارد دنیای تخیل شده و همین مسئله زمینه پرورش قوه تخیل آنان را فراهم می‌آورد.

حجت الاسلامی در ادامه تماس چهره به چهره را یکی از بهترین راه‌های ارتباطی دانست  و به والدین و اطرافیان کودکان توصیه کرد: حتما برای فرزندانشان قصه بگویند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، نقش ، قصه ، قوه ، تخیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.