قم؛

افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی

دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور رئیس دفتر تبلیغات، مدیر حوزه های علمیه و رئیس هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی در سالن همایشهای غدیر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛صبح امروز دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایشهای غدیر با حضور رئیس دفتر تبلیغات، مدیر حوزه های علمیه و رئیس هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم در ابتدا به ارائه برنامه های این نمایشگاه در طول هفته پژوهش پرداخت وگفت: در این نمایشگاه فعالیتهای پژوهشی گروههای علمی این دفتر و نیز ادارات پژوهشی ارزیابی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی از پژوهش به عنوان ضرورت جامعه امروز نام برد و افزود: اگر رسالتهایی که بعد از انقلاب اسلامی متوجه حوزه ها شده مورد توجه قرار گیرد به درستی این سخن که پژوهش نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است پی خواهیم برد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با طرح این سئوال که با توجه به محدودیت منابع و امکانات چه حوزه های پژوهشی باید در اولویت قرار گیرند، گفت: پژوهش باید معطوف به حل مساله باشد و به طور خاص، توسعه و توانمندسازی و اسلامی سازی علوم انسانی باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با هم افزایی مجموعه های فعال در عرصه علوم انسانی و اسلامی می توان شاهد توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی و حرکت بانشاط در علوم انسانی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به موجودی هایی که در غرفه های نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد، یادآور شد: در هفته پژوهش ۳۰ اثر در نمایشگاه قم و ۳۰ اثر در اصفهان و در مجموع بالغ بر ۶۰ اثر پژوهشی در این هفته رونمایی می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار