نخستین جشنواره اسب های اصیل در شهرستان فسا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سلیمان کرمی معاون استاندار فارس بیان کرد: توجه به پرورش اسب های اصیل ایرانی و صنعت اسب می تواند در رابطه با کار آفرینی و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.
شاپور طفیونی رئیس هیت سوارکاری استان فارس با بیان این که در حال حاضر در استان فارس 35 باشگاه اسب سواری وجود دارد گفت: سوارکاران در رشته های پرش، استقامت، کورس و زیبایی اصل در حال فعالیت هستند و فارس در این زمینه دارای رتبه ششم در کشور است.
وی بیان کرد: شهرستان فسا قابلیت های بسیار خوبی در بخش پرورش اسب و سوارکار دارد وبا هماهنگی های انجام شده و تعامل ایجاد شده بین مدیران ورزش این شهرستان و هیات سوارکاری فسا در آینده نزدیک شاهد توسعه ورزش سوارکاری بطور ملموس در این شهرستان هستیم.
مهرداد نیساری رئیس هیات اسب سواری شهرستان فسا هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح اسب سواری و ترویج آن در جامعه و معرفی اصیل ترین نژاد اسب بومی و محلی و همچنین اسب دره شوری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان فسا دو باشگاه اسب سواری وجود دارد و در این شهرستان حدود یک هزار اسب اصیل شناسایی شده است.
وی بیان داشت : شهرستان فسا قابلیت توسعه ورزش در همه زمینه ها را دارد و در ورزش سوارکاری وپرورش اسب نیز در شرق فارس سرآمد است و تاکنون با شناسایی اسب هایی از نژاد های مختلف عرب، ترکمن، دره شوری، کرد، بومی و محلی در این شهرستان گام های موثر برا ی توسعه ورزش سوار کاری برداشته شده است.
در این جشنواره که با شرکت 30 اسب اصیل از نژاد های عربی و دره شوری برگزار شد، سوارکاران در 2 رده سواره و پیاده با هم به رقابت پرداختند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.