اختلال در سخنرانی جرمی کوربین از سوی فعالان حقوق بشر+ تصاویر

معترضان، سخنرانی رهبر حزب کارگر انگلیس به مناسبت روز بین‌المللی حقوق بشر را مختل کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی‌بی تایمز، پیتر تاچل –فعال انگلیسی حقوق بشر- سخنرانی رهبر حزب کارگر این کشور –جرمی کوربین- به مناسبت روز بین‌المللی حقوق بشر را مختل کرد. تاچل خواهان انجام اقدامات جدی در خصوص جنگ سوریه است. جرمی کوربین در حال ایراد سخنرانی خود بود که معترضان در مقابل وی ایستادند و تابلوهایی را در دست گرفتند که روی آنها نوشته بود «چه اقداماتی برای حمایت از سوری‌ها انجام داده‌اید؟»

کوربین از تظاهرکنندگانی که در مقابل وی صف کشیده بودند خواست اعتراضات خود را به پایان جلسه موکول کنند. کوربین مرتباً به تاچل می‌گفت: «بسیار خوب. همه چیز خوب است»؛ اما تاچل فریاد میزد: «آنچه در سوریه رخ می‌دهد یک گرنیکای مدرن است». دهکده گرنیکا در شمال اسپانیا واقع شده و در سال 1937 توسط آلمان نازی بمباران شد.

تاچل ادامه داد: «ما از رهبر حزب کارگر انتظار داریم خواستار رأی‌گیری پارلمان در خصوص حملات هوایی انگلیس در سوریه شود.»

کوربین مجبور شد صحنه را ترک کند تا تظاهرکنندگان حرف‌های خود را بیان کنند. وی پس از آن بازگشت و سخنرانی خود را ادامه داد. 

کوربین همچنین نخست وزیر انگلیس –ترزا می- را به پایمال کردن حقوق بشر در پی فروش اسلحه به عربستان متهم کرد. ترزا می هفته گذشته به حوزه خلیج فارس سفر کرد تا درخصوص فروش اسلحه به رژیم‌های دیکتاتور بحرین و عربستان سعودی گفتگو کند.

ائتلاف نظامی عربستان که مورد حمایت دولت انگلیس است تاکنون به کشته شدن هزاران نفر منجر شده است. همچنین باعث شده 21 میلیون نفر به کمک‌های بشر دوستانه نیازمند شوند. 3 میلیون پناهنده نیز آواره شده‌اند.

کوربین همچنین از بوریس جانسون –وزیر امور خارجه انگلیس- به دلیل انجام ندادن هیچ اقدام جدی در خاورمیانه انتقاد کرد. وی از جانسون خواست از حزب کارگر که خواهان توقف فروش اسلحه به عربستان است، حمایت کند.

تصاویری از سخنرانی کوربین در روز بین‌المللی حقوق بشر ببینید

اختلال در سخنرانی جرمی کوربین از سوی فعالان حقوق بشر+ تصاویر


اختلال در سخنرانی جرمی کوربین از سوی فعالان حقوق بشر+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
دیگه از این کلمه حقوق بشر باید جک ساخت
آخرین اخبار