تلاش‌ اعضای کالج انتخاباتی کالیفرنیا برای ممانعت از ریاست جمهوری ترامپ

اعضای کالج انتخاباتی ایالت کالیفرنیا قصد دارند در انتخابات 19 دسامبر، به "دونالد ترامپ" رای ندهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ "وینز کلر"، رئیس شعبه حزب دموکرات شهر مونتری در ایالت کالیفرنیا، همراه با 8 دموکرات و یک جمهوری‌خواه در پی یافتن راهی قانونی برای رای‌ ندادن به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در روز رای‌گیری کالج انتخاباتی هستند. پس از آنکه سازمان سیا اعلام کرد احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد، تعدادی از اعضای کالج انتخاباتی درصدد ممانعت از ریاست جمهوری ترامپ برآمده‌اند. 

در ادامه گزارش پولیتیکو آمده است هدف اصلی این 10 نماینده الکترال، لغو قانون‌های ایالتی است که آنها را ملزم می‌کند تا در انتخابات از شخصی خاص حمایت کنند. طبق این قانون، اعضای کالج انتخاباتی هر ایالت ملزم هستند به فردی رای دهند که در آن ایالت بیشترین رای مردمی را به خود اختصاص داده است.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری توانست در ایالت کالیفرنیا بیشترین رای مردمی را کسب کند.

وینز کلر 9 دسامبر دادخواستی به دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا تحویل داد و در آن درخواست کرد اساسنامه ایالت کالیفرنیا به گونه‌ای تغییر یابد که او و دیگر اعضای کالج انتخاباتی کالیفرنیا بتوانند اواخر ماه جاری به جای رای به دونالد ترامپ به هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای دهند.

هفته گذشته نیز چند عضو کالج انتخاباتی در ایالت کلرادو اعلام کردند در حال رایزنی با اعضای کالج انتخاباتی دیگر ایالت ها هستند تا در روز رای‌گیری به دونالد ترامپ رای ندهند.

آنها امیدوارند دست‌کم بتوانند 37 نفر از اعضای جمهوری‌خواه کالج انتخاباتی آمریکا را متقاعد کنند به جای دونالد ترامپ، شخص دیگری را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند. یکی از گزینه‌های احتمالی جانشینی دونالد ترامپ، "جان کیسیک"، فرماندرا ایالت اوهایو، است. البته جان کیسیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد قصد جایگزینی دونالد ترامپ را ندارد.

538 عضو کالج انتخاباتی آمریکا 19 دسامبر (29 آذر) تشکیل جلسه می‌دهند تا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ رای دهند. دونالد ترامپ در ایالت‌هایی بیشترین آرای انتخاباتی را به دست آورده است که به وی 306 رای الکترال داده، حال آنکه تعداد آرای الکترال  هیلاری کلینتون از 232 مورد فراتر نرفته است. اگر تمام الکترال کالج‌های دونالد ترامپ از او حمایت کنند، وی بدون هیچ مشکلی از حد نصاب 270 رای الکترال لازم نیز فراتر می‌رود و رسما رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. به همین دلیل است که مخالفان ریاست جمهوری ترامپ قصد دارند با برگرداندن رای 37  عضو کالج انتخاباتی، مانع از حضور ترامپ در کاخ سفید شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار