باب کورکر: "رکس تیلرسون" فردی "تأثیرگذار" است

سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی آمریکا، "رکس تیلرسون" را بهترین گزینه برای تصدی پُست وزارت‌خارجه این کشور عنوان کرد.

باب کورکر: به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ "باب کورکر،" سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی آمریکا روز گذشته با استقبال از پیشنهاد واگذاری پست وزارت خارجه به "رکس تیلرسون"، مدیر اجرایی شرکت "اکسون‌موبیل" وی را بهترین گزینه برای این پُست عنوان کرد.

کورکر در یک پیام توییتری نوشت: اگر رکس تیلرسون برای این مقام انتخاب شود باید بگویم او فردی "تأثیرگذار" است.

کورکر یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای پست وزارت امور خارجه آمریکا بود. وی در حال حاضر، در کمیته روابط خارجی سنا فعالیت دارد.

در همین حال، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست "اِد مارکی" با انتقاد از این پیشنهاد برای وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر رکس تیلرسون نامزد این پُست شود باید منتظر جنگی بزرگ بود. از سوی دیگر، انتخاب وی می‌تواند به کسب‌وکار اقتصادی رئیس‌جمهور منتخب رونق دهد. انتخاب وی تأییدی روشن بر این است که دولت جدید آمریکا برنامه‌ای طولانی‌مدت در مورد انرژی و نفت دارد. برنامه‌ای که منافع شرکت‌های بزرگ نفتی را تأمین می‌کند نه منافع آمریکا. تیلرسون نیز همانند رئیس‌جمهور منتخب باید فهرست تعارض منافع خود را مشخص کند.

یک عضو تیم انتقال قدرت ترامپ روز گذشته اعلام کرد احتمال انتخاب تیلرسون حتی از میت رامنی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا هم قوی‌تر است. البته هنوز هم اسامی رامنی، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، باب کورکر، سناتور ایالت تنسی و جیمز استاوریدیس، دریاسالار بازنشسته آمریکا، در فهرست ترامپ قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار