شهرکرد؛

عضویت 43 هزار نفر در هلال احمر چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل هلال احمر چهارمحال و بختیاری از عضویت حدود 43 هزار داوطلب، نجاتگر و امدادگر در این جمعیت خبر داد.

هلال احمربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد فروغی در همایش تجلیل از داوطلبین هلال احمر چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی داوطلب گفت: هم اکنون چهار هزار داوطلب، 27 هزار نفر جوان و 12 هزار نجاتگر و امدادگر تخصصی عضو این جمعیت هستند.

وی افزود: 2 هزار و 700 نفر از نجاتگران و امدادگران این جمعیت دوره های مختلف و تخصصی را گذرانده و درجه فعالیت دریافت کرده اند.

فروغی با بیان اینکه امسال 320 داوطلب جدید عضو جمعیت هلال احمر استان شدند گفت: از ابتدای امسال یکهزار نفر هم آموزش های تخصصی این جمعیت را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: طی سال جاری 11 میلیارد ریال از سوی این جمعیت در برنامه های عام المنفعه بخش های مختلف هزینه شد.

فروغی گفت: از ابتدای امسال 225 سفره مهربانی از سوی این جمعیت برای 30 هزار و 400 نفر بهره مند گسترانیده، سه هزار و 406 سبد در طرح همای رحمت و 765 سبد در طرح فرشتگان رحمت نیز برای حدود 2 هزار و 100 نفر اهدا شد.

وی ادامه داد: امسال 107 چادر سلامت از سوی این جمعیت نیز در مناسبت های مختلف برپا شد که حدود 11 هزار و 500 نفر از خدمات آن بهره مند شدند.

فروغی با اشاره به همکاری یکصد حامی خیر با جمعیت هلال احمر استان افزود: 27 کاروان سلامت امسال از سوی این جمعیت به مناطق محروم اعزام شد که چهار هزار و 170 نفر از مزایای بهداشتی و درمانی این طرح بهره مند شدند.

در این همایش، از 500 داوطلب جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، خانواده داوطلب هلال احمر زنده یاد اشکبوس صالحی از شهرستان لردگان که اعضای بدن وی به 5 بیمار نیازمند اهدا شد و همچنین 12 خیر داوطلب هلال احمر استان که در چند سال گذشته با اهدای زمین و کمک نقدی، یاریگر این جمعیت بوده اند، تجلیل گردید.

5 دسامبر برابر با 15 آذرماه به عنوان «روز جهانی داوطلب» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار