منتقد ترامپ، گزینه اصلی تصدی وزارت انرژی آمریکا شد

"ریک پری"، که یکی از منتقدان سرسخت "دونالد ترامپ" بود، به عنوان گزینه اصلی تصدی وزارت انرژی آمریکا معرفی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یکی از اعضای تیم انتقالی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، اعلام کرد "ریک پری"، فرماندار پیشین ایالت تگزاس، یکی از گزینه‌های اصلی تصدی وزارت انرژی این کشور است. 

ریک پری در سال 2012 تلاش کرد به عنوان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. وی در آن زمان پیشنهاد کرده بود بهتر است وزارت انرژی آمریکا حذف شود؛ موضوعی که انتقاد بسیاری از تحلیلگران را به همراه داشت.

در کنار ریک پری، "هایدی هایتکمپ" و "جو منشن"، دو سناتور دموکرات داکوتای شمالی و ویرجینیای غربی، نیز در فهرست احتمالی ترامپ برای تصدی وزارت انرژی آمریکا هستند.

ریک پری از 2000 تا 2015، فرماندار ایالت تگزاس به عنوان یکی از ایالت‌های نفت خیز آمریکا بوده است. پیش از او، جرج دابلیو بوش این سمت را در اختیار داشت. 

ریک پری تاکنون دو بار تلاش کرده است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند. پری در انتخابات سال 2016 کوشید در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان، با شکست ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود و حتی یکی از منتقدان سرسخت رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز بود. او 17 ماه پیش، نامزدی ترامپ را به "سرطانی برای محافظه‌کاری که باید تشخیص داده و درمان شود" تشبیه کرده بود.

ریک پری پس از چندی از ترامپ حمایت کرد و هم‌اکنون به یکی از گزینه‌های اصلی برای احراز پست وزارت انرژی آمریکا تبدیل شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار