لاریجانی مطرح کرد

اختصاص 500 میلیون دلار برای آبادانی سیستان و بلوچستان با دستور رهبر انقلاب

رییس مجلس گفت: قطعا در برنامه ششم، سهم قابل توجهی برای توسعه سیستان و بلوچستان در نظر خواهیم گرفت.

تاکید بر رفع مشکلات سیستان و بلوچستان در برنامه ششم
به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران جوان به زاهدان، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان پس از افتتاح دوازده بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه گفت: سعادتی حاصل شد تا دوباره به دیدار مردم این استان برسیم. 
 
لاریجانی افزود: با توجه به نقش تاثیر گذار این استان در کشور باید برای حل مشکلات آن انرژی بیشتری گذاشته شود.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تردیدی نیست که استان از مشکلات زیادی رنج می‌برد، گفت:همه باید تلاش کنیم تا حرکت در حل مشکلات استان در زمینه آبادانی شتاب پیدا کند.

وی افزود: لبته طی سالهای اخیر حرکت های خوبی در استان ایجاد شده است، برخی پروژه های مهم در این استان پیش می رود که از جمله آنها می‌توان به پروژه گاز رسانی و راه اهن اشاره کرد.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: قطعا ما در برنامه ششم که روزهای نهایی خود را در مجلس می‌گذارند برای پروژه های مذکور، سهم قابل توجهی را در نظر خواهیم گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر پروژه های مهم در استان که نیازمند توجه هستند، تاکید داشت: شاید لازم باشد ما اینجا خلاف سیاست های اصل ۴۴ برخی از  بخش‌های دولت را موظف به سرمایه گذاری کنیم تا از این طریق زمینه رونق با وجود بخش خصوصی در استان فراهم شود که البته ما در حال حاضر  قصد داریم بندی را در برنامه ششم اضافه کنیم تا زمینه این موضوع در استان فراهم شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات کمیسون تلفیق لایحه برنامه ششم در مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ما در کمیسیون تلفیق مصوب کردیم تا سه درصد از درامد نفتی به غیر از منابع بحرانی استان ها، برای چند استان که از محرومیت رنج می برند هزینه شود، که این اقدام هم کار مهمی است که امیدواریم این مسئله در برنامه ششم تصویب شود تا سهم بیشتری برای آبادانی استان در نظر گرفته شود‌.

رئیس مجلس با اشاره به بحران جدی آب در کشور افزود: یکی از مسائل مهم این استان مشکل استفاده از منابع آب است که ما در برنامه ششم، سرمایه‌گذاری برای استفاده بهینه از منابع آب استان را لحاظ کرده‌ایم.

لاریجانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره استان سیستان و بلوچستان گفت: با دستور مقام معظم رهبری مبلغ 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبادانی این استان اختصاص داده شده و با توجه به تحولاتی که در منطقه چابهار و سواحل مکران در حال اتفاق است، آینده بسیار خوبی را برای این استان پیش‌بینی می‌کنم.

وی در بخش دوم اظهارات خود با یادآوری ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: سعه وجودی نبی اکرم (ص) مصداق رحمت برای همه عالم است و از نظر فلسفی و کمالی هر فیضی از جانب خداوند بخواهد به آدم برسد از وجود ایشان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان پیامبر گرامی اسلام جریان رحمت برای عالم است، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند در مدرسه محمدی(ص) تحصیل کنند باید جلوه‌ای از رحمت برای مردم داشته باشند و هر کسی در هر جایگاهی که هست واسطه رحمت برای مردم باشد.

لاریجانی با بیان اینکه سیاستمداری از صبح که بیدار می‌شود باید پیگیر حل مشکلات مردم باشد و در مسیر حرکت مردم حرکت کند،در این صورت در مسیر پیامبر اسلام قدم برداشته است، تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم پیرو صادق پیامبر باشیم باید جلوه‌ای از رحمت پیامبر اسلام (ص)  را در زندگی خود نمایان کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریانی برای عالم تولید زحمت می‌کند، گفت: امروز در عالم ظلمی بیشتر از شرایط فعلی به ساحت پیامبر اسلام نشده است چرا که عده‌ای با در دست گرفتن پرچم اسلام به ساحت پیامبر توهین می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز تروریست‌هایی که در منطقه ایجاد ناامنی می‌کنند برای مردم منطقه زحمت ایجاد کردند و این ستم بزرگی در حق اسلام و پیامبر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران گفت: دوستان سپاه در رفع محرومیت با شوق، علاقه و روحیه انقلابی عمل می‌کنند گرچه اینگونه کارها وظیفه اصلی سپاه نیست اما این اقدامات پاسداران به روحیه سلوک پیامبر نزدیک است.

لاریجانی ادامه داد: سپاه پاسداران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری در حل مشکلات مردم داشت، دفاع مقدس هم این زمینه را در آنها تشدید کرد، قطعا مجلس و وزارت بهداشت به طرح های بهداشتی سپاه توجه جدی خواهند کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
جواد
۰۳:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
واقعا کم لطفی و بی توجهی بسیار ب این مناطق مرزی شرق کشور شده است و غافل بودن ب مشکلات و کمبودهای مردم این مناطق شرقی کشور و استان سیستان و بلوچستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
لرستان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
آقا ایول دارید شما خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ایلام چی؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سیستان از یاد رفته شده شهره مردگان ولی بلوچستان هر روز اباد تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
حقشونه والا ! همه جوره باید بهشون برسن و محرومیتهاشونو جبران کنن .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ازرهبرفرزانه انقلاب بایت توجه به استان محروم سیستان وبلوچستان سپاسگزارم. امیدوارم حضرت آقا به استانهای محروم کردستان ، کرمانشاه، ایلام و خراسان جنوبی که با بیکاری فاجعه بارجوانانشان دست به گریبان هستند از محل صندوق توسعه اعتبارات ویژه ای فراتراز بودجه های معمولی وبصورت جهشی توجه ویژه ای داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
بلوچستانی
۱۲:۲۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
جانم فدای رهبر ای رهبر آزاده آماده ایم آماده
زنده باد ایران و ایرانی
United Arab Emirates
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
پس خوزستان چی؟
آخرین اخبار