رشت؛

برگزاری نشست پژوهشی شعر و موسیقی تاتی و تالشی

نشست پژوهشی شعر و موسیقی تاتی و تالشی در چهارشنبه خاتون رشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛دبیر انجمن شعر و ادب رشت گفت: در نشست چهارشنبه خاتون، شعرخوانی شاعران تات و تالش، نقد و بررسی اشعار، ارائه مباحث پژوهشی در خصوص موسیقی بومی و فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف تاتی و تالشی اجرا می شود.

حسین اصدق پور هروی با اشاره به سلسله نشست‌های چهارشنبه خاتون، که آخرین چهارشنبه هر ماه برگزار می شود؛ افزود: این نشست ها جنبه‌ی استانی و فرا استانی دارد و پس از گذشت پنج ماه از شروع حرکت ارزشمند خود در زمینه ادبیات و هنر بومی و محلی؛ جایگاه و قوام مناسبی در میان اهالی فرهنگ و هنر بومی و محلی یافته و مخاطبان خاص خود را شناخته است.

وی گفت: در چهارشنبه خاتون این این ماه علاوه بر برنامه های یاد شده اجرای موسیقی شاد محلی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم٬ مراسم مجمع گردانی و تبرک کردن غذای محلی بر سفره‌ی مولدی خوانی اصیل تالشی با حضور اساتید موسیقی تالش خوش نام برگزار می شود.

دبیر انجمن شعر و ادب رشت گفت: در سلسله نشست‌های هر ماه تجلی وحدت و همدلی برادران و خواهران شیعی و اهل سنت تات و تالش است که با همکاری هم برای معرفی و اعتلای فرهنگ ناب بومی و محلی این سرزمین تلاش می‌کنند.

 این مراسم، روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ساعت۱۶ عصر در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء رشت با حضور علاقمندان برگزار می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.