شهرکرد؛

رزمایش امداد و نجات طرح راهداری زمستانی

رزمایش امداد و نجات طرح راهداری زمستانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رزمایش امداد و نجات طرح راهداری زمستانی با شرکت دستگاه های خدمات رسان استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در این برنامه با بیان اینکه مردم خواستار امنیت و آرامش در بخش های مختلف و حمل و نقل جاده ای هستند گفت: تمامی دستگاه های خدمات رسان باید با تعامل و همکاری و بکارگیری بهینه امکانات موجود در خدمت رسانی بهتر به مردم تلاش کنند.

سردار غلامعباس غلامزاده افزود: اجرای این طرح در فصول مختلف با هدف تسهیل عبور و مرور و اهداف پیشگیرانه در ترافیک و تصادفات اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری هم گفت: 38 اکیپ راهداری ثابت و سیار به همراه 320 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری در راهدارخانه های استان مستقر هستند.

منوچهر سلمان زاده افزود: شن و نمک و سوخت مورد نیاز ماشین آلات راهداری برای خدمت رسانی به مسافران و شهروندان تأمین شده است.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری نیز روان سازی ترافیک و رفع مشکلات عبور و مرور را از اهداف مهم پلیس راهور در این طرح بیان کرد.

سرهنگ دوم رحمت الله نجفی گفت: اقدامات پیشگیرانه از انسداد جاده ها با استقرار اکیپ ها در گردنه های برفگیر، کنترل تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و زنجیر چرخ و برخورد با رانندگان متخلف را از اقدامات پلیس راهور در طرح راهداری زمستانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری هم گفت: طرح امداد و نجات زمستانی هلال احمر از امروز در استان آغاز شد و تا 15 اسفند ادامه دارد.
 
محمد فروغی افزود: در این طرح 400 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر با 24 دستگاه آمبولانس و ست امداد و نجات در 27 پایگاه سیار، ثابت و موقت در محورهای استان مستقر و آماده امدادرسانی هستند.

182 تکنسین اورژانس استان نیز در 44 پایگاه شهری و جاده ای استان در اجرای طرح طرح راهداری و امداد و نجات  زمستانی مشارکت دارند.

محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری که بخش عمده آن کوهستانی و برفگیر است، شامل 215 کیلومتر بزرگراه، یکهزار و 136 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 2 هزار و 381 کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.