اصفهان؛

هفته وحدت ممانعت از اهداف استعماری دشمن دراختلاف افکنی شیعه و سنی

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت:ابتکار و تدبیر نامگذاری هفته وحدت توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران جلوگیری از اهداف استعماری و استثماری دشمن در اختلاف افکنی شیعه و سنی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان،به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ایام با سرسعادت میلاد پیامبر اکرم صلوات الله علیه گفت: امام خمینی(ره) در حالی با تدبیر و دوراندیشی اقدام به نامگذاری هفته وحدت نمود که تفرقه افکنان تلاش داشتند با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اساس اسلام و مسلمانی را هدف قرار داده تا به اهداف استعماری و استثماری خود دست پیدا کنند.

وی، با اشاره به اینکه مرور تاریخ بیانگر آن است که همواره دشمنان مغرض و دوستان ناآگاه بر آتش اختلاف دمیده و آن را شعله ور نگاه داشته اند گفت: پیر فرزانه و معمار کبیر انقلاب اسلامی در این شرایط نظریه وحدت را برای امت اسلامی ارائه نمود و با نامگذاری هفته وحدت به عنوان نماد و نشانه این وحدت فراگیر، شیعه و سنی را بیش از پیش متحد نموده و نقشه دشمنان در اختلاف افکنی بین صفوف مسلمانان را نقش بر آب نمود.

به‌گفته‌وی،اکنون که دشمنان اسلام و استکبار جهانی مدام بر طبل انشقاق مسلمانان می‌کوبند و به دنبال ایجاد انشعاب در بین شیعه و سنی هستند، ملت‌های مسلمان با وحدتشان است که می‌توانند در مقابل این توط ئه‌ها و مکرها بایستند.

فرماندار کاشان،با تاکید بر اینکه وحدت مسلمین عامل شکست تکفیری‌ها و اربابان اسراییلی و آمریکاییشان و آزادی سرزمین‌های اشغالی در دست تکفیری‌ها خواهدشد گفت: هفته وحدت سنت حسنه‌ای است که موجب استحکام وحدت بین مسلمانان (شیعه و سنی) می‌شود.

مومنیان، تصریح‌کرد: امروزه با تلاش استکبار جهانی، وهابیون و گروه‌های تکفیری تحت عناوین مختلفی مثل طالبان و داعش و غیره که تلاش می کنند بین مذاهب اسلامی تفرقه بیفکنند توجه به این هفته به‌عنوان نماد تدوین برنامه‌های وحدت بخش حائز اهمیت بیشتری است.

وی،اظهارداشت: با عنایت به تاکيد و دغدغه مقام معظم رهبری علما و بزرگان به سخنرانی و مداحي اصيل و توجه به محتواي اشعار در مداحي ها و مولودي ها خطبا و مداحان گرامی نیز در این راستا داشته‌باشند تا در سخنرانی ها ، عزاداری ها ، مداحی ها و برنامه های تبلیغی خود با استفاده از مطالب و اشعار مستند و محکم و عاری از مطالب تفرقه افکنانه جلوی هر عملی که باعث اختلاف شیعه و سنی می‌شود را بگیرند.

به‌گفته‌وی، حفظ وحدت امروز نیاز اساسی مابین مسلمانان به‌ویژه شیعیان و اهل سنت است.

معاون استاندار و فرماندار کاشان، در ادامه افزود:وجود اختلافات و تمایزها در جامعه نه تنها تهدید نیست بلکه امری متداول و عادی است که تحرک و زندگی جامعه بدان وابسته است و این در صورتی بعنوان موتور محرکه جامعه عمل می نماید که نقاط تمایز را به خوبی شناخته ، به نظرات همدیگر احترام گذاشته‌شود و سعه صدر و آستانه تحمل همه ما در مواجه با نظرات مخالف افزایش یابد.

مومنیان،با اشاره به اینکه وحدت به معنی احترام به نظرات و عقاید مختلف برای همگرایی و انسجام بیش از پیش است گفت:این نیاز ضروری هر جامعه ای است که اگر بخواهد به قله های پیشرفت و تعالی دست پیدا کند شایسته است برای تحقق آن با وحدت و همگرایی کوشش کند.

وی، در پایان،مجدد با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت به همه همشهریان و هموطنان خاطرنشان‌کرد: نهادینه‌و جاری شدن وحدت ، همدلی ، گذشت و مودت و اصول انسانی و اسلامی برگرفته از آموزه‌های اسلامی در جای جای زندگی فردی و اجتماعی همه ما ضروری است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.