ولایتی: استقبال جهان عرب از طرح 10 ماده‌ای جنبش جهاد اسلامی/ رمضان عبدالله: ما خواستار ملغی شدن "سند اسلو" هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: طرح 10 ماده‌ای جنبش جهاد اسلامی مورد توجه جهان عرب قرار گرفته است.

ولایتی: استقبال جهان عرب از طرح 10 ماده‌ای جنبش جهاد اسلامی/ رمضان عبدالله: ما خواستار ملغی شدن

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام امروز دوشنبه (22 آذر ماه) پس از دیدار با رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اظهار داشت: در این دیدار در رابطه با مسائل منطقه به ویژه فلسطین بحث و گفت‌وگو کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه مهمترین نکته مورد بحث طرح 10 ماده‌ای جنبش جهاد اسلامی بود، گفت: طرح مذکور توسط رمضان عبدالله مطرح شده است که در جهان عرب به طور عام و در فلسطین به طور خاص مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از مطالبی که در این طرح آمده است می‌توان به پس گرفتن مقاومت اسلو و همچنین پس گرفتن شناسایی رژیم صهیونیستی توسط برخی مقامات کشورهای عربی اشاره کرد.

ولایتی با بیان اینکه مطابق با آمار 65 درصد از مردم فلسطین با این طرح موافقند، متذکر شد: بسیاری از علمای جهان اسلام نیز این طرح را تأیید کردند که طرح مذکور حکایت از تدبیر بالای جنبش جهاد اسلامی و شخص رمضان عبدالله دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام خاطر نشان کرد: رابطه ایران و جنبش جهاد اسلامی از ابتدای تأسیس آن رابطه‌ای خاص بوده و به دوران حیات دکتر فتحی شقاقی برمی‌گردد.

رمضان عبدالله: ما خواستار ملغی شدن سند اسلو هستیم

در ادامه رمضان عبدالله رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین در رابطه با مباحث مطروحه با ولایتی اظهار داشت: در این دیدار در مورد شرایط جدیدی که در فلسطین در جریان است و اتفاقاتی که در قدس و فلسطین می‌گذرد صحبت کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما موافقتنامه اسلو است که بعد از 23 سال هیچ دستاوردی برای مردم فلسطین نداشته است.

رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه در این دیدار در رابطه با طرح 10 ماده‌ای حرکت جهاد اسلامی نیز گفت‌وگو کردیم، تصریح کرد: در این طرح خواسته شده مقاومت ادامه یابد و به رسمیت شناخته شدن اسرائیل پس گرفته شود.

رمضان عبدالله ادامه داد: ما خواستار ملغی شدن سند اسلو هستیم که جمهوری اسلامی ایران از این طرح مطابق با صحبت‌های آقای ولایتی حمایت خواهد کرد، همانطور که ایران همواره پشتیبان مقاومت فلسطین برای بازپس گیری سرزمینش بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تمام کشورهای اسلامی و عربی از موضع ایران که همان حمایت از مقاومت فلسطین است، پیروی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار