اصفهان؛

یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه سید الشهدا(ع) در اصفهان برگزار می شود

دبیر یادواره شهدای اطلاعات و عملیات قرارگاه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری این یادواره در دوم دیماه سالجاری در اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار سرتیپ پاسدار 'جواد استکی' در جمع خبرنگاران گفت: در این یادواره از سرداران و 450 شهید اطلاعات و عملیات قرارگاه سیدالشهدا استان های اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری تجلیل می شود.
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل 10 قرارگاه عملیاتی است که یکی از آنها قرارگاه عملیاتی سیدالشهداست و استان های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری را تحت پوشش دارد.
دبیر یادواره شهدای اطلاعات و عملیات قرارگاه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: یادواره های شهدای اطلاعات و عملیات در چهار قرارگاه عملیاتی سپاه تاکنون برگزار شده است و پنجمین یادواره در اصفهان برگزار خواهد شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا اضافه کرد: پس از تکمیل یادواره ها در 10 قرارگاه عملیاتی، کنگره بزرگ شهدای اطلاعات عملیات در سال 97یا 96 در تهران برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بین این 10 قرارگاه، بیشترین آمار شهدای اطلاعات متعلق به استان اصفهان است.
سردار استکی اضافه کرد: از بین 450 شهید اطاعات عملیات منطقه عملیاتی سید الشهدا(ع)، 307 شهید متعلق به اصفهان است که 115 شهید آن متلعق به لشکر 14 امام حسین(ع)، 107 شهید آن متعلق به لشکر 8 نجف اشرف و 85 شهید متعلق به یگان های دیگر اصفهان از جمله توپخانه، مهندسی و دیگر یگانهاست.
وی خاطرنشان کرد: همچنین 90 شهید متعلق به تیپ 18 الغدیر استان یزد و 53 شهید متعلق به تیپ قمر بنی هاشم(ع) استان چهار محال بختیاری است.
رییس یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات و عملیات قرارگاه سیدالشهدا(ع) گفت: از بین این 450 شهید 33 شهید در مسوولیت های اطلاعات لشکر، محور، تیپ، قرارگاه و مراکز اطلاعاتی بوده اند که برای هریک از شهدا یک کتاب تدوین خواهد شد که بخشی از آنها در یادواره رونمایی می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، سه شهید در مسوولیت های ملی و نیروی زمینی قرار دارند که کتاب هایی ازآنها توسط کنگره ملی تهیه خواهد شد.
سردار استکی اظهار کرد: افزون بر 33 کتاب مربوط به شهدای شاخص اطلاعات عملیات، پنج جلد کتاب دیگر نیز در باره سایر شهدای اطلاعات عملیات هر یگان قرارگاه سیدالشهدا (ع) منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به روند تدوین این کتاب ها گفت: 10 عنوان از مجموع این کتاب ها تا روز برگزاری یادواره منتشر و در این مراسم از این کتاب ها رونمایی خواهد شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا گفت: در این یادواره، تمبر شهدای اطلاعات و عملیات رونمایی و برای هر یک از این شهدا تمبری جداگانه طراحی شده است که در اختیار خانواده های آنها قرار می گیرد.
وی رونمایی از سرودی در باره شهدای اطلاعات و عملیات با صدای حامد زمانی را از دیگر برنامه های یادواره برشمرد.
سردار استکی اظهار کرد: از یک سال پیش تاکنون به کلیه خانواده های شهدای اطلاعات و عملیات این منطقه عملیاتی سرکشی و اسناد، تصاویر، مدارک و وصیتنامه های آنها جمع آوری شده است.
وی از برگزاری نمایشگاهی در حاشیه برگزاری این یادواره نیز خبر داد و افزود: در این یادواره نقش شهدای اطلاعات و عملیات یگان های مختلف در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.