قالیباف در اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری؛

پژوهش باید برای آینده‌سازی به کار گرفته شود

شهردار تهران گفت: برای تأثیرگذاری پژوهش‌ها باید آن را برای آینده سازی بکار گرفت نه اینکه فقط آن ها را آرشیو و بایگانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و کنفرانس زنان و زندگی شهری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک کلانشهرها دارای چالش و فرصت های مشترکی هستند که بنابر شرایط جغرافیایی و فرهنگی آن ها متفاوت است و این نوع فعالیت ها فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات میان دیگر کشورها و بویژه جوانان است.

وی با تأکید براینکه امروزه اداره شهرها با پیچیدگی‎های خاص آنان همراه است، تصریح کرد:  پژوهش یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است چه در مورد موضوعات فیزیکی و کاربردی شهری و چه موضوعات علوم انسانی و به تعبیری باید حوزه علوم انسانی را مهمتر دانست زیرا انسان ها باعث به وجود آمدن شهرها می شوند پس باید به شهروندان بیشتر توجه شود.

قالیباف گفت: مجموعه شهر به عنوان یک موجود زنده از لحاظ پویایی محسوب می شود و به همین دلیل پژوهش، خلاقیت، تحقیق و مطالعه باعث آشنایی ما در شناخت چالش های شهر می شود.

شهردار تهران افزود: پژوهش ها نباید در آرشیو باقی بماند بلکه باید از آن ها برای آینده سازی استفاده شود و این امر امکان پذیر نیست مگر آنکه هر آنچه را که به دست می آوریم، پیاده سازی و اجرا کنیم و باید در ابتدای کار به رویکرد اجتماعی و فرهنگی در شهر توجه شود و به سوی اجرای خلاقیت و فناورهای جدید حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه دو قشر جوانان و زنان در شهرها نقش مهم و کلیدی دارند، بیان کرد: خوشحالم که امسال به نقش زنان در این جشنواره به عنوان موضوع ویژه پرداخت شده است.

قالیباف اضافه کرد: هم اکنون 20 درصد از مجموع کارکنان شهرداری را خانم ها تشکیل می دهند، همچنین 13درصد از پست ها در سطوح مختلف مانند، یک شهردار منطقه، 5شهردار ناحیه و بیش از 18 معاون شهردار منطقه را بانوان اداره می کنند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه حضور زنان در عرصه های مختلف کشور چشمگیر است، گفت:پارک هایی که مختص خانم ها در شهر احداث شده همچنین شهربانوها در مناطق مختلف شهری باعث توانمند سازی هر چه بیشتر آنان می شود.

وی تأکید کرد: در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی خصوصاً توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، اقدامات خوبی صورت گرفته است همچنین در بخش زنان و تولید ملی، امروزه اقدامات بزرگی توسط بانوان صورت گرفته که باعث افتخار است. 

قالیباف ادامه داد: متأسفانه برخی زنان در شهر دچار آسیب های اجتماعی هستند که با توجه شهرداری‌ها به این موضوع، مراکزی برای نگهداری این افراد پیش بینی شده تا زندگی را دوباره آغاز و تجربه کنند.

شهردار تهران در پایان گفت: به برکت وجود انقلاب اسلامی و نگاه امام خمینی(ره) به نقش زنان باعث تأثیر گذاری نقش آنان در عرصه های مختلف شده و امیدواریم شرایط بهتری برای زنان و جوانان در جامعه ایجاد شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار