یزد؛

کسب رتبه ششم دانشگاه علوم پزشکی یزد در محور پژوهش

دانشگاه علوم پزشکی یزد موفق به کسب رتبه ی ششم در حوزه ی فعالیت های پژوهشی در بین دانشگاههای تیپ دو کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: طی 2 سال گذشته، سیاست پژوهشی دانشگاه از طرح های تحقیقاتی کم کیفیت به سمت طرح حای جامعه محور و سلامت محور تغییر یافته است.

امیر هوشنگ مهرپرور افزود: در همین راستا تعداد 3 طرح تحقیقاتی کشوری و 2 طرح استانی در حال انجام است که شامل طرح های کشوری کوهورت چشم، کوهورت بزرگسالان و کوهورت نوزادان و طرح های استانی یاس و تمیز است.

وی تصریح کرد: طرح های کوهورت چشم و کوهورت بزرگسالان که با حمایت وزارت بهداشت و از سال 93 آغاز شده، ، هر کدام بر روی 10 هزار نفر از جمعیت استان و کوهورت نوزادان بر روی 3 هزار نفر از جمعیت استان در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد 40 مرکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه در حال فعالیت است که از این میزان تعداد 17 مرکز مصوبه ی قطعی و تعداد پنج مرکز موافقت اصولی از وزارت بهداشت دریافت کردنده اند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اهداف دیگر معاونت تحقیقات دانشگاه، جذب گرنت تحقیقاتی بوده که در همین راستا و برای نخستین بار تعداد شش طرح تحقیقاتی بین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و صنایع استان به تصویب رسیده است.

وی همچنین از برگزاری همایش گرامیداشت هفته ی ملی پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه در تاریخ 23 آذرماه سال جاری خبر داد.

لازم به ذکر است: 21 تا 28 آذر ماه با عنوان هفته ی پژوهش نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار