آبادان ؛

آغاز اجرای طرح سفیران شهروندی در خرمشهر

آموزش شهروندی کلید توسعه شهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: آموزش‌های شهروندی از وظایف شهرداری است و اقدامات خوبی در این رابطه در دستور کار قرار گرفته است.

عزیز ساعدی در رابطه با همیاری و همکاری مردم و شهروندان به شهرداری در راستای داشتن یک محیط و شهر پاک، افزود: انتقال آموزش شهروندی به مردم توسط شهرداری باعث آشنایی آنها با شالوده‌های اصلی شهرداری و وظایف شهروندی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از انتقال آموزش شهروندی به مردم، آنها با آگاهی کامل مسؤولیت خود را نسبت به شهر و جامعه بر عهده می‌گیرند، گفت: آموزش شهروندی باعث تحکیم و تقویت نظام ارزش مهارت‌های شهروندی در جهت استحکام مشارکت پایدار شهروندان می‌شود.

سرپرست شهرداری خرمشهر با تاکید بر اینکه آموزش‌های شهروندی از وظایف شهرداری است، افزود: اقدامات خوبی توسط روابط عمومی شهرداری در این رابطه در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: اجرای طرح سفیران شهروندی و مراجعه حضوری به درب منازل و آموزش‌های لازم در زمینه خدمات شهری و توزیع بسته‌های فرهنگی از اقدامات در این رابطه است.

ساعدی افزود: اجرای برنامه صبح و نشاط ویژه دانش آموزان مدارس شهرستان از روز پنج‌شنبه هفته جاری به صورت هر هفته به همراه برنامه‌های متنوع ورزشی، سلامت و آموزش‌های شهروندی از دیگر اقدامات و برنامه‌ها در زمینه طرح آموزش‌های شهروندی است.

طرح سفیران شهروندی برای نخستین بار توسط شهرداری خرمشهر و با هدف آموزش‌های شهروندی پیرامون مسائل مرتبط با خدمات شهری انجام گرفته است و در این طرح کارشناسان به درب منازل شهروندان مراجعه و پس از توضیح در رابطه با اهمیت مشارکت شهروندان در امر اداره امور شهرستان، بسته‌های فرهنگی نیز توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.