لرستان؛

استاندارد بودن 82 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: از واحد تولیدی مصالح ساختمانی فعال و نیمه فعال لرستان 82 واحد دارای نشان استاندارد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مرضیه قنبریان در نشست شورای فنی استان با اشاره به مقررات ملی ساختمان، گفت: بر اساس مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان، تحت عنوان مصالح و فرآورده های ساختمانی، ويژگي ها و روش آزمايش مواد و مصالح و فرآورده هاي ساختماني بايد منطبق بر استانداردهاي ايران باشد.
وی افزود: هم چنین كنترل ويژگي هاي مواد و مصالح و فرآورده هاي ساختماني بايد توسط سازمان ملی استاندارد ايران يا آزمايشگاه هاي تأييد صلاحيت شده از طرف سازمان مذكور صورت گيرد.
مدیرکل استاندارد استان اظهار کرد: در حال حاضر 148 واحد تولیدی مصالح ساختمانی فعال و نیمه فعال که دارای پروانه بهره برداری می باشند در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، 82  واحد برای محصولات تولیدی خود، نشان استاندارد دریافت کرده اند.    
در ادامه نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: نظارت بر استانداردسازی مصالح تولیدی استان باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.
 وی ضمن تاکید بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در پروژه ها، افزود: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد یکی از اصولی است که موجب می شود ساختمان ها دارای قدرت مناسب باشند و اینگونه ساختمان می توانند در برابر زلزله های شدید، مقاومت مناسبی را داشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.