نقد صریح مسائل فرهنگی و روزمره در «کافه هنر»

برنامه «کافه هنر» پیشخوان فرهنگی هنری رادیو ایران است که هر روز شنبه تا چهارشنبه تقدیم مخاطبان رادیو ایران می‌شود.

چهار/ نقد صریح مسائل فرهنگی و روزمره در «کافه هنر»
یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در توضیح جدیدترین بخش‌های این برنامه گفت: «کافه هنر» سعی دارد به صورت صریح و شفاف به مسائل فرهنگی و هنری و موضوعات مورد ابتلای جامعه بپردازد.

در جدیدترین بخش این برنامه، «میز نقد» گنجانده شده است که در این بخش از حضور کارشناسان فرهنگی استفاده می‌کنیم و در آن بی‌تعارف به موضوعات هنری و فرهنگی می‌پردازیم. تا کنون از کارشناسانی مثل رضا صائمی، مصطفی محمودی و شهاب شهرزاد استفاده کرده‌ایم و این موضوعات نیز مورد نقد این کارشناسان قرار گرفته است: بیمه هنرمندان و حلقه گمشده این ماجرا، رعایت اخلاق در اختلافات هنرمندان (مثل دعوای داریوش مهرجویی و محسن چاووشی)، چرا فیلم کودک و نوجوان تولید نمی شود؟، معضل عکس‌های سلفی و رفتار فرهنگی، چرا آثار هنری گنجینه‌های ایران شناسنامه و شماره ندارند، روزنامه‌نگاری زرد در فضای مجازی، چالش‌های معرفی فیلم به اسکار، هزینه گزاف برخی از رونمایی های هنری (مثل سلام بمبئی )، انفعال در مسئولان فرهنگی.

گودرزی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های این برنامه و رادیو ایران، زبان فارسی است که برای جلب توجه عموم به این موضوع مهم، آیین سخن فارسی در دی ماه امسال در رادیو ایران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.