اصفهان؛

برگزاری دومین نشست "باغ ایرانی" در موزه علیقلی آقا

سلسله نشست های ماهانه "باغ ایرانی" با محوریت اصفهان شهری بر نظام باغ ها از سوی موزه حمام علیقلی آقا برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیر موزه حمام علیقلی آقا با بیان این مطلب گفت: دومین برنامه باغ ایرانی با محوریت "اصفهان شهری بر نظام باغ ها" با حضور سیروس شفقی برگزار می شود.
سید رضا منجمی اظهار داشت: اصفهان از کهن باغ شهرهای ایران است که در گوشه گوشه آن، به غیر از باغ معروف چهلستون که به ثبت میراث جهانی نیز رسیده، نشانه های فراوانی از آن به چشم می خورد، نام بسیاری از کوچه ها و محله های این شهر، نشان از وجود آن باغ بزرگ دارد، اما تغییرات اقلیمی و تغییر نوع زندگی شهرنشینی باعث شده "مفهوم باغ ایرانی" رفته رفته به "رویای باغ ایرانی" تبدیل شود.
وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، اردوهای شهری، برپایی نمایشگاه و ... از دیگر بخش های مجموعه برنامه های "باغ ایرانی" است.
وی تصریح کرد: برنامه "باغ ایرانی" از سوی موزه حمام علیقلی آقا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان، مدیریت طرح ناژوان، انجمن مفاخر معماری ایران و موسسه مطالعاتی جهان باغ ایرانیان، به صورت ماهانه برگزار می شود.
منجمی خاطرنشان کرد: دومین نشست این برنامه روز پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 16 در محل موزه حمام علیقلی آقا واقع در خیابان مسجد سید، خیابان آیت ا... بید آبادی برگزار می شود که ورود برای اساتید، دانشجویان و دیگر علاقمندان آزاد است.
گفتنی است؛ اولین برنامه "باغ ایرانی" با سخنرانی سید علیرضا قهاری و ابوالحسن میرعمادی در زمینه مدیریت دوران گذار در آشفتگی شهرسازی و باغ ایرانی، گذشته حال آینده برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.