یزد؛

مباحث گردشگری با نگاه به جهان‌بینی اسلامی و احساس مسئولیت

استانداریزد گفت:مباحث گردشگری با نگاه به جهان‌ بینی اسلامی و احساس مسئولیت در قبال همه مردم مطرح و توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد گفت: مباحث گردشگری با نگاه به جهان‌بینی اسلامی و احساس مسئولیت در قبال همه مردم مطرح و توجه شود که بر حسب نیازهای جامعه در بسترسازی زمینه‌های گردشگری عمل کنیم.

 
سیدمحمدمیرمحمدی افزود:افزایش چشمگیر تعداد گردشگران استان تا صد هزار نفر نشان‌دهندۀ این است که برای استاندارسازی تلاش شده که این ارتقا با توجه به اعتبارات محدود قابل توجه است.
استاندار: افزایش تعداد گردشگران، بیانگر ایجاد استانداردهای لازم در استان یزد است.

وی گفت: در زمینۀ گردشگری اقدامات خوبی در استان انجام شده و استان رشد چشمگیری نسبت به سه سال و نیم گذشته داشته است.

میرمحمدی عضویت ایران در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری و عضویت در هیات مدیره این کنوانسیون را بیانگر تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران و نشان‌دهنده طرح مسائل تأثیرگذار در حوزۀ گردشگری در این کنوانسیون بیان کرد.

استاندار یزد با اشاره به برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال جاری و به میزبانی ایران گفت: بازدید راهنمایان گردشگری از استان یزد یکی از برنامه‌های هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری است.

میرمحمدی با تأکید بر نقش راهنمایان گردشگری در توسعۀ گردشگری استان ادامه داد: بازدید راهنمایان گردشگری جهان از جاذبه‌های گردشگری استان یزد فرصتی برای نشان‌دادن فرهنگ غنی و تمدن بزرگ استان است، از این رو، باید نگاه‌ استان به گردشگری به‌گونه‌ای باشد که نشان‌دهنده فرهنگ، اقتدار و تأثیرگذاری استان و نیز باعث ایجاد تحول در گردشگران شود.

وی با تأکید بر اینکه آگاهی‌رسانی به راهنمایان گردشگری با محتوای جذاب و تأثیرگذار باشد، افزود: شناساندن استان به گردشگران دیگر کشورها باید به‌گونه‌ای باشد که دربرگیرنده ارزش‌های فرهنگی، دینی و اسلامی باشد.

میرمحمدی با بیان اینکه باید از ارزش‌ها و فرصت‌های استان حداکثر بهره را برد، گفت: باید برای جلب توجه گردشگران، پیام‌ها را به‌گونه‌ای به جهانیان منتقل کرد که موجب جلب توجه آنان به فرهنگ، مردم داری، اخلاق و تفکر گسترده استان و ایران شود.

به گفته استاندار یزد، دو رویکرد نگرانی از هجوم فرهنگی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در رابطه با مبحث گردشگری مطرح است که باید دقت کرد رویکردی پیش گرفته شود که منفعلانه نباشد بلکه باعث تقویت شود.

میرمحمدی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کرد که تاثیرگذار و نه تاثیر پذیر بود، ادامه داد: گردشگری فرصت مناسبی است برای اینکه با ارائه فرهنگ خود بر جهانیان تاثیر بگذاریم.

 
وی استان یزد را دارای پتانسیل های کم نظیر گردشگری مانند آثار تاریخی، معماری ایرانی و اسلامی و جاذبه های طبیعی دانست و گفت: علاوه بر این ظرفیت ها، یزد و شهرستان های آن دارای جاذبه های فرهنگی بوده و این استان، زادگاه نظریه پرداز گفت و گوی تمدن هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز در این نشست درباره هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به میزبانی ایران گفت: این کنوانسیون هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و دو سال است که ایران عضو این کنوانسیون است.

به گفته فاطمه دانش‌یزدی، یزد یکی از پنج استانی است که راهنمایان گردشگری جهان از آن بازدید می‌کنند و نزدیک به 350 نفر از رؤسای انجمن راهنمایان و نمایندگان آنها در این سفر حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار