سفر هیئت پارلمانی جمهوری چک به دمشق

یک هیئت پارلمانی از جمهوری چک در دیدار با رئیس پارلمان سوریه، بر توانایی دمشق در بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه الوطن سوریه،  هیئت پالمانی جمهوری چک در دیدار با هدیه عباس، رئیس پارلمان سوریه تاکید کرد: سوریه قادر است امنیت و ثبات را به سراسر اراضی خود بازگرداند. اروپا از افزایش یافتن خطر تروریسمی که آن را تهدید می کند بسیار می ترسد.

این هیئت پارلمانی جمهوری چک به ریاست "زوزکا بیبارووا رویبرووا" به دعوت پارلمان سوریه از روز دوشنبه وارد دمشق شده است.

وی در دیدار با هدیه عباس از اعتماد خود به دولت سوریه در تحقق پیروزی های روزانه بر تروریست ها سخن گفت و بر توانایی  این دولت در بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام اراضی سوریه و آغاز مرحله بازسازی مناطق آزادشده تاکید کرد.

در این دیدار، هیئت جمهوری چک بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه در عرصه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

این هیئت همچنین اعلام کرد: جمهوری چک به ارسال کمک های انسان دوستانه خود برای مردم سوریه ادامه می دهد و برای مشارکت در بازسازی این کشور آماده است.

رئیس هیئت پارلمانی چک گفت: اهمیت این سفر در مشاهد مستقیم اوضاع سوریه است و مردم و کودکان علی رغم شرایط سخت زندگی، کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند و کودکان در امنیت به مدرسه می روند. مسئله ای که خود شاخص بزرگی برای نشان دادن پیروزی دولت سوریه به حساب می آید.

وی گفت: اروپا به دقت تحولات سوریه را دنبال می کند و به دنبال رفع مشکلات پناهندگان است، اما به شدت از افزایش یافتن تروریسمی که آن را تهدید می کند، می ترسد.

رئیس پارلمان سوریه نیز ضمن تشکر از حمایت پارلمان چک از مردم سوریه و ارسال کمک های انسان دوستانه برای آنان، بر ضرورت تقویت روابط دو کشور در تمامی عرصه ها بخصوص روابط پارلمانی تاکید کرد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار