آیت الله سبحانی:

مقام و موقعیت شیعه به فقاهت وابسته است

آیت الله سبحانی با بیان این که مقام و موقعیت شیعه به فقاهت وابسته است،بر لزوم تلاش روحانیون برای رسیدن به اجتهاد تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌ الله سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه و اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه ایران، کشور شیعه است، مقام و موقعیت شیعه با فقاهت است و فقاهت نیز فقیه می خواهد گفت:سعی و تلاش روحانیان در منبرها باید آگاه سازی مردم نسبت به مسائل دین باشد و میزان معرفت آن ها را به اصول و فروع دینی افزایش دهند.

این مرجع تقلید افزود: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و رهبر آن فقیه بود که توانست چنین انقلابی را پدید آورد و نظام ما نیز بر اساس فقاهت و فقیه استوار است.

وی خطاب به طلبه ها و فضلای حوزه های علمیه، تاکید کرد: برای اجتهاد کوشش کنید و اجتهاد واقعی و نه لفظی را به دست آورید؛ فکر کنید و روی مبانی فتوا دهید.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: شهرهای در حال خالی شدن از فقیه است، صدها شهر داریم که در آنجا مردی که بتواند لمعه(یک کتاب آموزشی در فقه) را تدریس کند نیست؛ لمعه را کسی می تواند تدریس کند که فقیه باشد نه کسی که نماز را گوش کند و برود تدریس کند.

وی تاکید کرد: آقایانی که به حد رسائل و مکاسب رسیده اند و یا کمی هم بالاتر، علی الظاهر اجتهاد برای اینها واجب عینی است نه کفایی.

 آیت الله جعفر سبحانی در بخش دیگری ازسخنانش گفت: ماهواره از طریق تهاجم فرهنگی تاثیرات منفی بر علم و ایمان دارد و بلایی برای جوانان کشور شده است.

وی افزود: اگر جوانی خالی از علم، و دینش نیز ارثی باشد، بدون شک در مقابل تهاجم فرهنگی آسیب پذیر می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام بر دینداری جوانان جامعه تاکید دارد، خاطرنشان کرد: ماهواره‌ها بلایی برای جوانان است، اسلام جامعه را بیمه می‌کند از همین رو اگر جوانان از نظر علم و ایمان در درجات بالا باشند در برابر این بلاها مصون می‌مانند اما اگر دینشان ارثی باشد نه قلبی ناخواسته تأثیر می‌پذیرند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار