کرمانشاه؛

اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حیدرعلی رضائیان گفت :هم اکنون طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 10 مدرسه متوسطه اول با 30 کلاس درس توسط دبیران مطالعات اجتماعی و مشاوران مدارس مجری طرح که دوره های لازم ضمن خدمت را گذرانده اند، در حال اجرا است.


وی افزود: امیدواریم در سال های آتی بتوانیم مدارس بیشتری را تحت پوشش طرح همیاران پیشگیری یا همان طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزی قرار دهیم.

رضائیان در ادامه برگزاری برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه ای نظیر مسابقات ورزشی بین کلاسی در مدارس متوسطه اول و دوم استان در هفته مبارزه با اعتیاد را از جمله برنامه‌های استان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: همچنین در 227 دبیرستان استان نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعال بوده و مورد بهره برداری دانش آموران قرار گرفته است.

بهره مندی والدین دانش آموزان استان از آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به میزان 36 هزار نفر در طول سال 95 که تا پایان آذر ماه 50 درصد این  هدف تحقق پیدا کرده از دیگر اقداماتی بود که رضائیان به آن اشاره کرد.

به گفته رضائیان برگزاری همایش پانصد نفری انجمن های اولیاء مربیان نواحی سه گانه شهرکرمانشاه با محوریت نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری همایش نقش نماز در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس از دیگر اقدامات استان بوده است.
 
وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، از خانواده‌ها خواست  تا در اجرای آموزش های پیشگیرانه به دانش آموزان، آموزش و پرورش را یاری کنند.

رضائیان ادامه داد: در تمامی مدارس استان فراخوان این جشنواره توزیع شده و مدیران و مشاوران مدارس تا پایان دی ماه مهلت دارند آثار برگزیده مدارس را جمع بندی کرده و جهت شرکت در رقابت‌های مرحله منطقه‌ای به مناطق و نواحی و شهرستانهای استان ارسال کنند.

رئیس اداره مراقبت در برابر  آسیب‌های اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه  مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم در نیمه دوم فرورین ماه 96 برگزار می شود، تصریح کرد: مرحله کشوری ششمین جشنواره نوجوان سالم شهریورماه سال آینده در یکی از استان های کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.