اهواز؛

4 بهمن ماه؛ آغاز اعزام دانشجویان به عتبات عالیات

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان از آغاز اعزام دانشجویان از چهارم بهمن ماه به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا میرسلیم، مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان با اشاره به مهلت ثبت‌نام از دانشگاهیان استان برای اعزام در شانزدهمین دوره عتبات تا اول دی‌ماه، گفت: در این دوره 16 کاروان از خوزستان در بازه زمانی چهارم بهمن‌ماه تا 28 فروردین 96 به شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از 21 آذرماه از طریق سامانه www.labbayk.ir آغاز شده است، اظهار کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام قرعه‌کشی انجام می‌شود که زمان قرعه‌کشی برای دانشگاهیان خوزستان چهارم دی‌ماه است.

میرسلیم با اشاره به ثبت‌نام این دوره در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها، بیان داشت: بر اساس آنچه به استان ابلاغ شده، 16 کاروان به دانشگاه‌های خوزستان اختصاص یافته است که از چهارم بهمن‌ماه تا 28 فروردین‌‌ 96 به شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین اعزام خواهند شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌طور متوسط هر هفته یک کاروان از استان خوزستان از طریق مرز زمینی چذابه اعزام می‌شود و در شهرهای نجف و کربلا در هتل‌های واحدی به‌ سر می‌برند؛ همچنین برنامه‌های فرهنگی متمرکزی برای زائران درنظر گرفته شده است.

میرسلیم با بیان اینکه همانند سال گذشته دانشگاهیان می‌توانند از یک‌میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بانک ملت استفاده کنند، اذعان داشت: این وام با کارمزد چهار درصد به دانشگاهیان اعطا می‌شود؛ امسال هزینه این سفر برای هر زائر یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: البته برای اعزام‌هایی که از تاریخ 24 اسفندماه تا 8 فروردین‌ماه انجام می‌شوند، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت با توجه به مصادف بودن با ایام تعطیلات، 15 درصد به هزینه سفر افزوده می‌شود که در این بازه زمانی تنها 2 کاروان از خوزستان اعزام می‌شود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه این سفر زیارتی در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین قطعی شده است اما در خصوص اعزام به سامرا باتوجه به زمان سفر و شرایط خاص این شهر تصمیم‌گیری خواهد شد. در دوره قبل تمام کاروان‌های خوزستان به شهر سامرا نیز اعزام شده بودند.

علیرضا میرسلیم با بیان اینکه امسال همچنین یک کاروان برای دانشجویان دختر مجرد اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: این کاروان، در روز چهارم بهمن‌ماه به‌عنوان اولین کاروان استان خوزستان اعزام می‌شود. سقف هر کاروان 38 نفر است و اعزام در گروه‌های دانشجویان پسر مجرد، دانشجویان متأهل، اساتید و کارمندان مجرد و متأهل انجام می‌شود.

وی  با بیان اینکه زمان کلیه اعزام‌های استان خوزستان در روزهای دوشنبه هر هفته خواهد بود، تصریح کرد: نکته مثبت این دوره از اعزام این است که همه کاروان‌های استان در این دوره شب جمعه را در کربلا به سر می‌برند و می‌توانند از مواهب معنوی این ساعات بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول با توصیه به دانشگاهیان که هر‌چه زودتر ثبت‌نام خود را انجام دهند، گفت: برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه آزاد درخواست کاروان مجزا داشتند که در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان، برای این دانشگاه‌ها کاروان جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود، اما تأکید بر این است که حتماً ثبت‌نام سریع‌تر انجام شود که برای توزیع سهمیه کارها با سهولت بیش تری صورت گیرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.