کرمان؛

مبارزه با فساد اداری سیاست امور مالیاتی کشور

مدیر کل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی کشورگفت: مبارزه با فساد اداری از سیاست های اصلی سازمان امور مالیاتی است.

مبارزه با فساد اداری سیاست امور مالیاتی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان, محمدحسن بازیار امروز در جلسه شورای اداری اداره کل امور مالیاتی استان کرمان که با حضور مدیران مالیاتی برگزار شد ، به اهمیت موضوع سلامت اداری اشاره کرد و اظهار داشت: به تعبیر رییس کل سازمان امور مالیاتی سلامت اداری یکی از برنامه‌های اساسی در سازمان است.

مدیر کل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی کشور گفت : ايجاد اعتماد بين مردم و سازمان، نظارت سيستمي هوشمندانه و شايسته سالاري همگي بسترساز توسعه و تحقق درآمدهاي پاک مالياتي است.

وی به نقش مهم نظارت درون سيستمي اشاره کرد و گفت: مراجع نظارتي درون سازماني يا درون سيستمي مي توانند نقش بسيار مهمي در کشف، اصلاح و حتي پيشگيري از بروز تخلفات و مفاسد داشته باشند.

بازیار اضافه کرد : با نظارت مستمر می توان عوامل تخلف را ريشه يابي نموده و را ه هاي موثري را براي برخورد با عاملان اين پديده شوم، يافته و با ارائه راهکارهاي کارآمد و قانوني از بروز هرگونه فساد در سطح سازمان ممانعت به عمل آورد.

وی به سخنان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر پاکدستی 98 درصد کارکنان سازمان اشاره کرد و ادامه داد: باید با آسیب شناسی دقیق همین گروه قلیل را شناسایی کرد و محیط اداری را امن و پاک کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اکثر همکاران مالياتي، افراد سالم و کارآمدي هستند لکن تخلفات اندک نيز موجب بدبيني به نظام مالياتي مي شود.

بازیار گفت : باید با استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود قانوني براي تحکيم و تقويت سازمان تلاش کرده و با درک جامع از ضرورت هاي پيش رو در کشف تخلفات و ارتقاء سلامت نظام مالياتي کشور بيش از پيش اهتمام ورزيد.

همچنین در ادامه محمد سلمانی از تشکیل سه اداره امور مالیاتی در شهرستان های جنوبی استان خبر داد.

مدیر کل امورمالیاتی استان کرمان رسیدگی های اداره کل را همگام با سیاست های سازمان عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را جهت خدمت به ارباب رجوع انجام می دهیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار