تاجگردون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تغییر واحد پولی و تعداد صفرها اکنون اولویت کشور نیست/ دولت لایحه خود را با بررسی بیشتر به مجلس ارائه کند

تغییر واحد پولی و تعداد صفرها اکنون اولویت کشور نیست/ دولت لایحه خود را با بررسی بیشتر به مجلس ارائه کندرئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات معتقد است؛ ارائه لایحه تغییر واحد پولی و تعداد صفرها در اولویت قرار ندارد لذا دولت بیشتر بررسی کند.

"غلامرضا تاجگردون" رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییر واحد پول کشور از چه زمانی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، گفت: لایحه تغییر واحد پولی و تعداد صفرها دارای فوریت نیست و قطعا تا پایان سال 95 به مجلس ارائه نخواهد شد.

وی ادامه داد: البته سال بعد نیز مجلس چه تصمیمی خواهد گرفت در جای خود محترم است اما معتقدم همزمان با بحث تغییر واحد پول باید اثرات تغییر صفرها را نیز در اقتصاد کشور مورد بحث و بررسی قرار داد.

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه بهتر است دولت تغییر واحد پول کشور و تعداد صفرها را به طور همزمان عملیاتی کند، تصریح کرد: دولت لایحه خود را در این مورد باید با بررسی و دقت نظر بیشتری بررسی و به مجلس تقدیم کند.

تاجگردون همچنین در واکنش به اینکه آیا این تغییرات بر روی تورم یا رکود کشور تأثیری دارد یا خیر اظهار داشت: در زمانی که تورم بالا بود بحث حذف صفر به دلیل تأثیرات روانی و محاسباتی می‌توانست، تأثیرگذار باشد اما در حال حاضر که تورم پایین آمده شاید حذف صفر از واحد پولی کشورمان ضرورت آن خیلی احساس نشود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه تغییر ریال به تومان شاید اثر خیلی خاصی بر روی اقتصاد کشور نداشته باشد، بیان داشت: شاید تنها با حذف صفر بتوان به محاسبات انجام شده در زمینه بانکی و روزمره کمک کرد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع معتقدم این تغییرات اکنون اولویت بسیار مهمی در کشورمان نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار