یزد؛

مشاوره ژنتیک رایگان

هزینه‌های مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بر عهده سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس بهزیستی اردکان گفت: طرح مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از اختلالات مادرزادی از اواسط شهریور ماه امسال توسط بهزیستی و با همکاری مسئولان دفاتر ثبت ازدواج شهرستان اردکان به مرحله اجرا درآمده است.

امیرولی عضدزاده افزود: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بسیار مهم است و تا حد زیادی می‌تواند از بروز معلولیت‌ها و مشکلات ناشی از ناهم‌خوانی‌های ژنتیکی جلوگیری کند.

وی گفت: خوشبختانه در شهرستان اردکان این طرح با استقبال خوب روسای دفاتر ثبت ازدواج همراه بوده و امیدواریم با همکاری آنها و مشارکت مردم بتوانیم به اهداف تعیین شده در راستای اجرای این برنامه دست پیدا کنیم.

وی افزود: مشاوره ژنتیک رایگان و هزینه آن و بر عهده سازمان بهزیستی است و افرادی که نیاز به آزمایش‌های تخصصی دارند می‌توانند از کمک هزینه‌های بهزیستی بهره‌مند شوند.

امام جمعه موقت اردکان گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند که هرکس یک نیاز مؤمنی را روا سازد، خداوند حاجت‌های فراوان او را روا سازد که کمترین آن بهشت باشد، بنابراین کار بهزیستی با توجه به این موضوع، بسیار مهم و منشأ خیرات بسیار است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌پور افزود: انجام یک مشاوره، می‌تواند از معلولیتی در جامعه یا تولد نوزادی معلول و ناقص جلوگیری کند؛ بنابراین اهمیت موضوع مشاوره ژنتیک باید در جامعه نهادینه شود و توجه خانواده‌ها را به سمت اهمیت مشاوره ژنتیک جلب کرد.

وی از همکاری دفاتر ثبت ازدواج در اجرای طرح و معرفی زوجین به مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: این دفاتر آمادگی هرگونه همکاری برای اجرای طرح‌های کاربردی و مهم را دارند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار