جاش ارنست: امضا نکردن قانون ایسا پیام هشدار اوباما به کنگره بود

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد تمدید تحریم های ایران موسوم به قانون ایسا از نظر دولت باراک اوباما غیر ضروری بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که چرا اوباما از امضا قانون تمدید تحریم های ایسا خودداری کرده است گفت که دولت اوبامادر حالی که همه اختیارات لازم برای پیگیری تحریم ها و یا وضع تحریم های تازه ای در رابطه با سایر فعالیت های ایران را داشته در یک سال گذشته بار ها گفته است که تمدید تحریم های موسوم به ایسا اقدامی غیر ضروری است.

وی علاوه بر این بار دیگر یاد آور شد که اوباما بر اساس اختیاراتی که همین لایحه به او داده آن دسته از تحریم هایی را که به موضوع هسته ای مرتبط نیستند از این لایحه حذف خواهد کرد.

ارنست اضافه کرد در حالی که اوباما همواره گفته است که هر لایحه ای را که در تعارض با تعهدات برجام بوده و یا به آن لطمه ای بزند وتو خواهد کرد این لایحه به شکلی که روی میز اوباما قرار گرفته با تعهدات آمریکا در قبال توافقنامه هسته ای در تعارض نیست.

سخنگوی اوباما با اذعان به این که دولت اوباما در طی این سال ها هرگز با چنین وضعیتی مواجه نبوده اضافه کرد در حالی که این لایحه از مختصاتی که بتوان آن را وتو کرد برخوردار نیست لایحه ای هم نیست که او آن را ضروری بداند و اضافه کرد که به همین دلیل رییس جمهور آمریکا اجازه داده است تا لایحه مذکور بدون امضا او قانونی بشود.

وی در نهایت تصریح کرد این تصمیم اوباما بخشی از پیامی است که اوباما به کنگره کشورش فرستاده و به آن ها هشدار داده است که اگر کنگره موجب شکست توافقنامه ای بشود که می توانسته است از دسترسی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند باید منتظر عواقب سنگین آن باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
به عنوان یک ایرانی از اینکه این همه تحقیر میشم و هیچ جواب درستی از طرف دولت به این تحقیرها داده نمیشه دیگه خسته شدم. دیگه از برجام و هر چی مربوط به برجام هستش حالم بد میشه. شرایط قبل از برجام حتی برای من که هزار و یک جور مشکل و بدبختی دارم هم خیلی بهتر ازین تحقیر شدنها بود. حداقل اگه مشکل داشتیم سرمون بالا بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
شرمنده دستم خورد ارسال شد.
Iran (Islamic Republic of)
امید تدبیرزادگان
۱۱:۰۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
جاش عزیز به اوباما بگو شما که اینقدر خشن نبودی کنگر و سنا را نابود کردی با این حرکت ِِ حالا ما که تو ایران عادت داریم به تحریم شما خونتو کثیف نکن اینجا هم یه عده انسان فرهیخته هستند که شما اگر بمب اتم هم سرما بریزید از نظر آنها برجام اصلا نقض نخواهد شد اصلا نقض برجام از طرف شما بی معنی است پس لطفا به اوباما بگید بره روی تک تک نمایندگان رو ببوسه شب عیدی کدورت خوب نیست نگران ما هم نباشید عیدتون مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
امریکائیها خیلی نامرد و خائن هستند ولی از انها نامردتر و بی چشم و رو تر روسها هستند بزودی ما تاوان شراکت با روسها را خواهیم پرداخت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
طبق برجام آمریکا باید جلو این تمدید رو می گرفت ولی نگرفت. باز هم اعتماد ما و باز هم خیانت آنها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
بای با کلمات!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
پس تصویب تحریم ها هشدار به کی بود؟
این ما رو چی فرض کردن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
مرگ بر دشمنان ملت ایران و خاینان
آخرین اخبار